Page 56 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 56

MÜZE EĞİTİMİ                                                                                                                                                                                     MÜZECİLİK

                                 2.2. MÜZELERİN İŞLEVLERİ


                                 Müzeler,  toplumların  kültürel  değerlerini  toplamak,  korumak,  sergilemek,
                                 hem  günümüze  hem  de  geleceğe  ışık  tutmak  ve  topluma  katkı  sağlamak
                                 amacıyla toplum yararına hizmet veren kurumlardır (Görsel 2.47).
                                 Müzeler sadece alanına göre nesne toplayan, bu nesneleri koruyan, bir ko-
                                 leksiyon dâhilinde sergileyen kurumlar değil; aynı zamanda sahip olduğu ko-
                                 leksiyonları eğitim, araştırma, iletişim, toplumun gelişimi ve zevk alması için
                                 toplumla paylaşan kurumlardır.
                                 Bu çerçevede müzelerin işlevleri şunlardır:
                                    •  Toplama

                                    •  Koruma
                                    •  Belgeleme

                                    •  Eğitim
                                    •  Sergileme

























          Görsel 2.47: Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi, İstanbul

                                 2.2.1. Müzelerin Eser Toplama İşlevi


                                 İnsanoğlu kendisinde, doğuştan var olan toplama ve sahip olma içgüdüsünü
                                 barındırır. Müzeler birer kurum olarak var olmadan önce, bu içgüdüyle doğal
                                 ya da insan yapımı pek çok nesneyi toplayıp saklamıştır. Bunun nedenlerini
                                 kısaca şöyle sıralayabiliriz.
                                    •  Toplanan ve korunan nesnelerin nadir bulunması,
                                    •  Kutsal olması,

                                    •  Tarihsel öneme sahip olması,
                                    •  Beğenmesi,

                                    •  Unutulmaya karşı bir önlem olması,
                                    •  Estetik bulması,


           54
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61