Page 92 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 92
MÜZE EĞİTİMİ MÜZECİLİK
Vakıf Müzeciliği
Günümüz müzeciliğinin dinamosu sayılan vakıf müzeciliğinin dünyada güzel
örnekleri bulunmaktadır. Bunun en güzel örneğini “Smithsonian Institute”
oluşturmaktadır (Görsel 2.90). 1846’da Smithson ailesinin bağışıyla kurulan
bu müze günümüzde değişik alanları içeren on altı müze, araştırma merkez-
leri, kütüphanesi ve televizyonuyla yılda yaklaşık yirmi beş milyon insan tara-
fından ziyaret edilmektedir.
Çağımızın müzeciliğinde eğitim de çok önemli yere sahiptir. Günümüz müze-
ciliğinde müzeler artık eserlerin depolandığı mekânlar değil toplumu eğiten
bilgilendiren kurum kimliğine bürünmüşlerdir. “Philadelphia Yaklaşımıyla”
başlayan bu süreç günümüzde oldukça önem kazanmıştır.
Görsel 2.90: Smitsonian Enstitüsü, ABD
Modern Müzecilikte Kullanılan Sergileme Teknolojileri
• Görselliğin Ön Planda Olduğu Teknolojiler
Müzelerde eserlerin sayısı, türü, yılı ve kullanım amaçlarını sorgulamak için
kullanılan bazı teknolojiler geliştirilmiştir. Bu verileri içeren bilgiler ziyaretçiler
için bilgiye daha hızlı ulaşmak için tasarlanmıştır. Dokunmatik ekranlar, kare-
kod ile okutulabilen uygulamalar, hareketli panolar görselliğin ön planda oldu-
ğu teknolojik uygulamalardır (Görsel 2. 91 ve 2.92).
Görsel 2.91: Dijital Müze, Tokyo, Japonya Görsel 2.92: Dijital bilgi ekranı, Arkeoloji Müzesi,
Ankara
90