Page 108 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 108

Görsel 2.74
                                                                              “Beyaz Saray”, 1792-1800,
                                                                              James Hoban [(Ceyms Hobın),
                                                                              (1758-1831)], Washington

            2.4.1. Neoklasisizm Sanat Akımı ve Üslup Özellikleri

            Neoklasisizmin amacı Antik Yunan ve Roma medeniyetlerinin ru-
            hunu tekrar canlandırmaktır. Bu akımın öncülüğünü Fransa’daki
            Aydınlanma Dönemi’nin sözcüleri olan düşünürler yapmışlardır.

            Mimari
            •   Yunan  ve  Roma  yapılarındaki  düzenli  sistemler  benimsen-
                miş, anıtsal yapı tarzı, simetri, orantılı ölçüler, özellikle cep-
                he mimarisi bu dönem yapılarında tekrar önem kazanmıştır
                (Görsel 2.74).

            •   Yunan ve Roma mimarisindeki sütunlar, sütun başlıkları, alın-
                lıklar gibi mimari unsurlar yeni bir anlayışla kullanılmıştır.

            Akımın en önemli sanatçıları; Andrea Palladio [(Andıreya Palladi-
            yo), (1508-1580)], Robert Adam [(Rabırt Edım), (1728-1792)] ve
            Thomas Jefferson’dır [(Tamıs Cefırsın), (1743-1826)].

            Resim
            •   Tarihsel  olaylar  ve Yunan  mitolojisi  sıklıkla  işlenen  konular
                arasındadır (Görsel 2.75).


















                                                                              Görsel 2.75
                                                                              “Horaces (Horas) Kardeşlerin
                                                                              Yemini”, 1784,
                                                                              Jacques-Louis David,
                                                                              330x425 cm, tuv.üz.yağb.,
                                                                              Louvre Müzesi, Paris


                                                                            SANAT ESERLERİ ANALİZİ    105
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113