Page 122 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 122
yanı sıra doğunun mistik anlayışı da sulu boya resminin geli-
şimini sağlamıştır.
• Tip yerine karakter üzerinde durulmuştur.
• Tesadüf ve sıradışılığa yer verilmiştir.
• Ulusal tarih ve kültür konu edinilmiştir.
• Fransız ressamları Napolyon döneminde romantik temaları
işlemişlerdir. Fransız romantik ustalarının en önemlisi Euge-
ne Delacroix’tir. Eserlerinde ölüm, giz ve doğu mistisizmini
konu alan Delacroix, Rubens’i andıran Barok kökenli diyago-
nal kompozisyon anlayışıyla ünlenmiştir.
• Barbizon Okulu Fontainbleau’da (Fontabuleu) doğalcı bir eği-
lim gösterir.
• İspanyol ressam Francisco de Goya'nın [(Fransisko de
Goya), (1746-1828) "Şemsiye" adlı eseri dönemin önemli
eserlerindendir (Görsel 2.96).
• Almanya’da Caspar David Friedrich “Karın Altındaki Mezar”
(1810) ve Otto Runge’nin [(Otto Ranj), (1777-1810)] resimle-
rinde mistik bir doğalcılık gözlenir.
• Gotik ve Orta Çağ sanatına duyulan tutku ve mistisizm, Al-
manya’da “Nazarenler” grubunu etkilemiştir.
• ABD’de Thomas Cole [(Tomas Kol), (1801-1848)] gibi sanat-
çılar duygusal betimlemelerle doğayı ve vahşi yerlileri eserle- Görsel 2.96
rine yansıtmışlardır. “Şemsiye”, 1777,
Francisco de Goya,
104x152 cm, tuv.üz.yağb.,
Prado Müzesi, Madrid
SANAT ESERLERİ ANALİZİ 119