Page 122 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 122

yanı sıra doğunun mistik anlayışı da sulu boya resminin geli-
                şimini sağlamıştır.
            •   Tip yerine karakter üzerinde durulmuştur.

            •   Tesadüf ve sıradışılığa yer verilmiştir.
            •   Ulusal tarih ve kültür konu edinilmiştir.

            •   Fransız ressamları Napolyon döneminde romantik temaları
                işlemişlerdir. Fransız romantik ustalarının en önemlisi Euge-
                ne Delacroix’tir. Eserlerinde ölüm, giz ve doğu mistisizmini
                konu alan Delacroix, Rubens’i andıran Barok kökenli diyago-
                nal kompozisyon anlayışıyla ünlenmiştir.

            •   Barbizon Okulu Fontainbleau’da (Fontabuleu) doğalcı bir eği-
                lim gösterir.

            •   İspanyol  ressam  Francisco  de  Goya'nın  [(Fransisko  de
                Goya),  (1746-1828)  "Şemsiye"  adlı  eseri  dönemin  önemli
                eserlerindendir (Görsel 2.96).
            •   Almanya’da Caspar David Friedrich “Karın Altındaki Mezar”
                (1810) ve Otto Runge’nin [(Otto Ranj), (1777-1810)] resimle-
                rinde mistik bir doğalcılık gözlenir.
            •   Gotik ve Orta Çağ sanatına duyulan tutku ve mistisizm, Al-
                manya’da “Nazarenler” grubunu etkilemiştir.
            •   ABD’de Thomas Cole [(Tomas Kol), (1801-1848)] gibi sanat-
                çılar duygusal betimlemelerle doğayı ve vahşi yerlileri eserle-  Görsel 2.96
                rine yansıtmışlardır.                                         “Şemsiye”, 1777,
                                                                              Francisco de Goya,
                                                                              104x152 cm, tuv.üz.yağb.,
                                                                              Prado Müzesi, Madrid







































                                                                            SANAT ESERLERİ ANALİZİ    119
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127