Page 120 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 120

2.5.1. Romantizm Sanat Akımı Üslup Özellikleri

            Mimari



















                                                                             Görsel 2.93
                                                                             “Westminster Sarayı”, 1831,
                                                                             Sir Charles Bary, Londra
            •   Romantizmin duygusal anlamlandırmaları mimaride ülkelere
                göre çeşitlilik gösterir. Bu dönemde İngiltere’de gotik (Gör-
                sel 2.93), Fransa’da ise yeni imparatorluğu simgeleyen kla-
                sik üslup ağırlık kazanır. Romantik anlayışa mimaride denk
                düşen  neo-gotik  üslûp  özellikle  İngiltere’de  etkili  olmuştur.
                Bu üslûbun en güzel örneği de Sir Charles Barry [(Sör Çarls
                Beri), (1795-1860)] tarafından 1831’den sonra tamamlanan
                Londra’daki Parlamento Binası’dır.

            •   Horace Walpole [(Horas Valpol), (1717-1797)]’un tasarladığı
                Stawberry Hill Konağı, James Wyatt’ın [(James Wayt), (1746-
                1813)] Fonthill Manastırı ve Pugin’in tasarladığı Parlamento
                Binası gibi pek çok yeni gotik örnek bu dönemde yapılır.

            •   Orta Çağ mimarlığının merkezlerinden biri olan Almanya’da
                dinsel ve resmi binaların cephelerinde yeni gotik üsluba ağır-
                lık verilir.
            •   Fransa’da Etienne Louis Boullée’nin [(Etyen Luis Buli), (1728-
                1799)], Sir Isaac Newton’un anısına tasarladığı proje roman-
                tik mimarlığının klasik örnekleri arasındadır.



















                                                                              Görsel 2.94
                                                                              "Newton İçin Yapılan Anıtmezar
                                                                              Tasarımı",
                                                                              Etienne Louis Boullée,1784

                                                                            SANAT ESERLERİ ANALİZİ    117
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125