Page 125 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 125
Heykel
• Bu dönemin heykel sanatının temel ögesi insan vücududur.
• Romantizm anlatımdaki güçlü ögeleri ve duygusal ağırlığıyla
heykelde ön plana çıkar.
• François Rude’un [(Fransuva Rüd), (1784-1855)] zarif ka-
bartması La Marsellaise [(La Marşelize), (Görsel 2.102)] ve
Antoine Louis Barye’in [(Antuan Lui Bari), (1795-1875)] hay-
van figürlerini içeren eserleri (Görsel 2.101) romantik heykel
anlayışını yansıtır.
Görsel 2.101 • 19. yüzyılın sonlarına doğru Auguste Rodin’in [(Ogüst Rodin),
(1840-1917)] romantik unsurları teknik ustalıkla birleştirmesi
“Senegal Fili”, 1835,
Antoine Louis Barye, modern heykelciliği ortaya çıkarmıştır.
19x7x14 cm, bronz,
Metropolitan Müzesi, New York
Görsel 2.102
“Gönüllülerin Ayrılışı”, (ayrıntı),
1833-1836, François Rude,
kireç taşı, 12.8 m, Zafer Takı, Paris
Ders Dışı Etkinlik
Romantik dönem sanatçılarından William Blake’in eserle-
rini araştırarak bir sunum hazırlayınız.
122 SANAT ESERLERİ ANALİZİ