Page 125 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 125

Heykel
                                              •   Bu dönemin heykel sanatının temel ögesi insan vücududur.

                                              •   Romantizm anlatımdaki güçlü ögeleri ve duygusal ağırlığıyla
                                                  heykelde ön plana çıkar.

                                              •   François  Rude’un  [(Fransuva  Rüd),  (1784-1855)]  zarif  ka-
                                                  bartması La Marsellaise [(La Marşelize), (Görsel 2.102)] ve
                                                  Antoine Louis Barye’in [(Antuan Lui Bari), (1795-1875)] hay-
                                                  van figürlerini içeren eserleri (Görsel 2.101) romantik heykel
                                                  anlayışını yansıtır.

                                 Görsel 2.101   •   19. yüzyılın sonlarına doğru Auguste Rodin’in [(Ogüst Rodin),
                                                  (1840-1917)] romantik unsurları teknik ustalıkla birleştirmesi
                           “Senegal Fili”, 1835,
                           Antoine Louis Barye,   modern heykelciliği ortaya çıkarmıştır.
                            19x7x14 cm, bronz,
                   Metropolitan Müzesi, New York













































                                 Görsel 2.102
                   “Gönüllülerin Ayrılışı”, (ayrıntı),
                     1833-1836,  François Rude,
                kireç taşı, 12.8 m, Zafer Takı, Paris

                                                    Ders Dışı Etkinlik
                                                Romantik dönem sanatçılarından William Blake’in eserle-
                                                rini araştırarak bir sunum hazırlayınız.




                122   SANAT ESERLERİ ANALİZİ
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130