Page 133 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 133
2.6.1. Realizm Sanat Akımı ve Üslup Özellikleri
Resim
• Bu akımın adını koyan kişi Gustave Courbet olmuştur. Cour-
bet 1855 yılında bir barakada açtığı kişisel sergisine "Le Re-
alisme" adını verir. Courbet’nin gerçekçiliği, sanatta yeni bir
dönemin başlangıcı olmuştur.
• Realist sanatçılar yapıtlarında seçtikleri konuları bilim insanı
nesnelliğiyle yansıtmışlardır.
• Realizmin konuları gerçek yaşamdan alındığından, olağa-
nüstü olay ve kişilere yer verilmez.
• Portrelerde ifadeci bir yaklaşım söz konusudur.
• Doğa ve insan betimlemeleri ölçülüdür. Biçim güzelliğine
önem vermişler ancak aşırı özentili ve süslü anlatımdan ka-
çınmışlardır (Görsel 2.110).
• Sanatçılar yapıtlarında dönemin koşullarından etkilenerek iş
ve işçilikle ilgili konuları işlemişlerdir.
• Gelişmelere bağlı olarak gerçeği, gözlem, araştırma ve bel-
geye dayanarak fotoğraf makinesi ya da ayna gibi yansıtırlar .
Dönemin önemli sanatçıları; Gustave Courbet, Edouard Manet
Görsel 2.110 [(Edwart Manet), (1832-1883)], Honore Daumier, Jean Franço-
“Peyzaj”, 1830, is Millet [(Jan Fransua Mile), (1814-1875)], (1815-1905)], Anton
Alexandre Calame, Azbe [(Entın Ezbe), (1862-1905)], George Caleb Bingham [(Corç
57x82.5 cm, tuv.üz.yağb., Kaleb Binkım), (1811-1879)], Camille Corot, Peter von Cornelius
Ulusal Müze, Amsterdam
130 SANAT ESERLERİ ANALİZİ