Page 156 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 156

Etkinlik


              Aşağıdaki metni okuyup eserleri (Görsel 3.27, 3.28) karşı-
              laştırarak soruyu cevaplayınız.






















                                                                            Görsel 3.27
                                                                            “Karabuğday Hasadı, Yaz”,
                                                                            1868-1874,
                                                                            Jean-François Millet,
                                                                            85.4x111 cm, tuv.üz.yağb.,
                                                                            Güzel Sanatlar Müzesi, Boston

















                                                                            Görsel 3.28
                                                                            “Hasat”, 1882,
                                                                            Camille Pissarro,
                                                                            70.3x126 cm, tempera,
                                                                            Bridgestone Sanat Müzesi, Tokyo

              Realizmde  sanatçı,  nesnelliği  ön  planda  tutarak  çevresinde
              gözlemlediği figürleri ya da objeleri olduğu gibi resme aktarır.
              Hayal dünyasını ve duygusallığı ikinci plana atar.

              Empresyonizmde ise sanatçılar gördüklerini doğrudan doğru-
              ya değil gördüğü objenin kendi içinde uyandırdığı duygu ve
              düşünceleri  resme  aktarırlar.  Nesnellik  ve  gerçekçilik  ikinci
              planda iken öznellik, kişisel yorumlar ve sanatçının hayal dün-
              yası ön plandadır.

              Realizm ve empresyonizm (Görsel 3.27, 3.28) sanat akı-
              mına ait eserlerde aynı konuyu ele alan sanatçıların bakış
              açısı ve üsluplarındaki farklılıklar nelerdir?




                                                                            SANAT ESERLERİ ANALİZİ    153
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161