Page 154 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 154
Etkinlik
Görsel 3.21
“Ohashi Köprüsü ve Atake”, 1857,
Utagawa Hiroshige
[(Utagava Hirosige), (1797-1858)],
37x25 cm, tahta baskı,
Edo-Tokyo Müzesi, Tokyo
Görsel 3.22
“Yağmurda Köprü”, 1887,
Vincent van Gogh,
73x54 cm, tuv.üz.yağb.,
Van Gogh Müzesi, Amsterdam
Görsel 3.21 Görsel 3.22
Görsel 3.23
“Tanguy’un Portresi”,1887,
Vincent van Gogh,
92x75 cm, tuv.üz.yağb.,
Rodin Müzesi, Paris
Görsel 3.24
“Tanguy’un Portresi”, 1887-1888,
Vincent van Gogh,
65x51 cm, tuv.üz.yağb.,
Özel Koleksiyon
Görsel 3.23 Görsel 3.24
Görsel 3.22‘de post-empresyonist olan Vincent van Gogh Ja-
pon baskı resimlerini (Görsel 3.21) kendi tarzıyla ilgili bir kaygı
olmaksızın kopyalamıştır.
Görsel 3.23, 3.24'te ise Vincent van Gogh’un Tanguy’a ait iki
portre çalışması görülmektedir. Bu portreler birbirine çok ben-
zemesine karşın birbirinden bazı farklılıklar gösterir. İlkinde
gölgeler oldukça gelenekseldir. Arka plan Japon sanatına ait
ağaç baskılarla doludur. Resimde Japon etkisi kişisel üsluptan
daha çok öne çıkan bir özelliktir. Tüm arka planda bulunan
figürlere rağmen Tanguy figürü diğerlerinin önünde simgesel
bir görüntüyle baskın bir ifadeye sahiptir. Sanatçının ikinci
Tanguy'un Portresi'nde ise ışık gölgenin yoğunluğu ve derinlik
hissinin belirgin olmasıyla birlikte daha çok Batı sanatı etkileri
taşır. Bu çalışmada van Gogh'un Doğu resim kültürüyle Batı
resim kültürünü başarıyla sentezlediği görülmektedir.
Yukarıdaki metni okuyup görselleri inceleyiniz. Japonlar-
la ticaretin başlaması ile Avrupa’da yaşanan değişimler
Vincent van Gogh’u ve resimlerini ne yönde etkilemiştir?
Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
SANAT ESERLERİ ANALİZİ 151