Page 150 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 150

Heykel
            •   Temel konu insan vücududur. Gerçek kişiler ve günlük olaylar
                da heykelin konusunu oluşturur.
            •   Anlatımcı bir üslup vardır.
            •   Akımın heykele yansıyan yanı insan trajedisi, duyguların ve
                tutkuların yoğunluğu bakımından farklılık gösterir.
            •   Malzeme olarak balmumu, kil, alçı ve bronz kullanılmıştır.
            Akımının en önemli sanatçıları: Auguste Rodin (Görsel 3.7) ve
            Medardo Rosso’dur (1858-1928).


                   Etkinlik

              Empresyonizmin heykel alanındaki yansımalarını görmek ol-
              dukça güçtür. Ana konusu anlık ışık değişimleri ve renk olduğu
              için heykeltıraşların ilgisini çok fazla çekmemiş olan empres-
              yonizm akımında Degas ve Renoir, heykel sanatı ile ilgilenmiş
              ancak daha çok Rodin ve Medardo Rosso bu alanda eserler        Görsel 3.7
              vermiştir.                                                     “Kırık Burunlu Adam”, 1863,
              Rosso’nun (Görsel 3.8, 3.9) kullandığı balmumu, empresyo-      Auguste Rodin,
              nistlerin resimlerindeki gibi titreşimli bir yüzey elde etmesini   25.5 cm, bronz,
              sağlar. Rosso’nun ışık oyunlarını gözeten heykelleri, tıpkı em-  Rodin Müzesi, Philadelphia
              presyonistler gibi gündelik yaşamı ve sıradan insanları konu
              alır.
              Medardo Rosso, kendi döneminin geleneksel yöntemiyle hey-
              kel  yapan  heykeltıraşlarla  malzeme  kullanımı  bakımından
              karşılaştırıldığında  19.yy.ın  en  ilginç  heykeltıraşlarından  biri
              olarak nitelendirilir.













                                                                            Görsel 3.8
                                                                            “Hasta Çocuk”, 1893,
                                                                            Medardo Rosso,
                                                                            26.5x25.5x13 cm,
                                                                            balmumu ve sıva,
                                                                            Middlebury College Sanat Müzesi,
                                                                            Middlebury


                                                                            Görsel 3.9
                                                                            “Gülen Kız”, 1889-1890,
                                                                            Medardo Rosso,
              Görsel 3.8                      Görsel 3.9                    27x16.5x18 cm, balmumu ve alçı

              Verilen metni okuyup ve Rosso’nun heykellerini (Görsel
              3.8, 3.9) inceleyiniz. Empresyonizmin sanatçının heykel-
              lerine yansımaları hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşla-
              rınızla paylaşınız.



                                                                            SANAT ESERLERİ ANALİZİ    147
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155