Page 148 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 148
empresyonizm akımı ile fotoğrafa bırakarak görünenleri
an içinde sabitlemek, konuları oluşturan sahneleri belirle-
mek amacıyla kullanılmıştır.
• Fransa-Prusya savaşı, çok sayıda sanatçının Paris’ten
kaçmasına sebep olur. Birkaç izlenimci ressam, güvenlik-
leri için Londra’ya taşınır.
• Monet 1872 yılında empresyonist akıma ismini veren "İz-
lenim" (Gün Doğumu) adlı resmini yapar.
• Bazı ressamlar, gerçekçiliğe fazla ağırlık verildiği gerek-
çesiyle altıncı empresyonist sergiye katılmayı reddederler.
• Auguste Rodin [(Ogüstö Roden), (1840-1917)], bire bir
insan boyutundaki "Düşünen Adam" heykelini yapar. Hey- Görsel 3.3
kelin dokulu yüzeyi, izlenimcilerin kesik fırça darbelerine “Jeanne Samary Portresi”, 1877,
benzer. Pierre-Auguste Renoir ,
56x47 cm, tuv.üz.yağb.,
• Avrupa’nın Uzak Doğu ile ticarete başlamasıyla Japonla- Puşkin Güzel Sanatlar Müzesi,
ra ait nesneler ve sanat eserleri empresyonistlerin ilgisini Moskova
çeker.
Metindeki gelişmelerin dönemin sanatına yansımaları
hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Görsel 3.4
“Nilüferler”, 1887,
Claude Monet,
200.5x201 cm, tuv.üz.yağb.,
Ulusal Batı Sanatı Müzesi, Tokyo
SANAT ESERLERİ ANALİZİ 145