Page 148 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 148

empresyonizm  akımı  ile  fotoğrafa  bırakarak  görünenleri
                 an içinde sabitlemek, konuları oluşturan sahneleri belirle-
                 mek amacıyla kullanılmıştır.
              •   Fransa-Prusya  savaşı,  çok  sayıda  sanatçının  Paris’ten
                 kaçmasına sebep olur. Birkaç izlenimci ressam, güvenlik-
                 leri için Londra’ya taşınır.

              •   Monet 1872 yılında empresyonist akıma ismini veren "İz-
                 lenim" (Gün Doğumu) adlı resmini yapar.

              •   Bazı ressamlar, gerçekçiliğe fazla ağırlık verildiği gerek-
                 çesiyle altıncı empresyonist sergiye katılmayı reddederler.

              •   Auguste  Rodin  [(Ogüstö  Roden),  (1840-1917)],  bire  bir
                 insan boyutundaki "Düşünen Adam" heykelini yapar. Hey-       Görsel 3.3
                 kelin dokulu yüzeyi, izlenimcilerin kesik fırça darbelerine   “Jeanne Samary Portresi”, 1877,
                 benzer.                                                      Pierre-Auguste Renoir ,
                                                                              56x47 cm, tuv.üz.yağb.,
              •   Avrupa’nın Uzak Doğu ile ticarete başlamasıyla Japonla-     Puşkin Güzel Sanatlar Müzesi,
                 ra ait nesneler ve sanat eserleri empresyonistlerin ilgisini   Moskova
                 çeker.

              Metindeki  gelişmelerin  dönemin  sanatına  yansımaları
              hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.











































                                                                              Görsel 3.4
                                                                              “Nilüferler”, 1887,
                                                                              Claude Monet,
                                                                              200.5x201 cm, tuv.üz.yağb.,
                                                                              Ulusal Batı Sanatı Müzesi, Tokyo


                                                                            SANAT ESERLERİ ANALİZİ    145
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153