Page 163 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 163
Görsel 3.36
“Entrika”, 1890, James Ensor,
90x150 cm, tuv.üz.yağb.,
Güzel Sanatlar Anvers
Kraliyet Müzesi, Antwerp
Ekspresyonizm Sanat Akımı Üslup Özellikleri
• Ekspresyonistler, kendi iç dünyalarını açığa vuran bir anlatım
yolu kullanmışlardır (Görsel 3.36, 3.37). Bazı sanatçılar fan-
tastik ve korkunç olayları da konu olarak ele almışlardır.
• Ekpresyonistler, bir nesneyi bütün somut ilişkilerinden ayıra-
rak yalnız bireysel zihnin katışıksız bir ürünü olarak değerlen-
dirmek istemişlerdir (Görsel 3.38).
• Sanatçılar eserlerinde bozulmuş çizgi ve şekilleri, kullandık-
ları abartılı renklerle duygusal bir iz bırakmayı amaçlamışlar-
dır.
Akımın en önemli sanatçıları: Ernst Ludwig Kirchner, Oskar Ko-
koschka [(Oskar Kokoşka), (1886-1980)], Mark Rothko (Mark
Görsel 3.37 Rokko), Bernatt Newman (Bernıt Nivmın), Robert Motherwell
“Manzara ve At”, 1909, (Robert Morhevıl), Willem de Kooning, Marianna von Verefkin,
Franz Marc, Emil Nolde, Franz Marc [(Frans Mark), (1880-1916)], Edvard
49x70 cm, tuv.üz.yağb., Munch, James Ensor [(Ceyms Ensır), (1860-1949)] ve Paul Kle-
MoMA, New York
e’dir.
Görsel 3.38
“Sokak”, 1919,
Ernst Ludwig Kirchner,
150x200 cm, tuv.üz.yağb.,
MoMA, New York
160 SANAT ESERLERİ ANALİZİ