Page 287 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 287

Etkinlik


                                                Türkiye’de soyut ekpresyonizm tarzında resim üreten sanatçı-
                                                lar genellikle Amerikada eğitim alıp, bu sanat akımını yerinde
                                                inceleyerek ele almışlardır. Soyut ekspresyonizm Amerika’nın,
                                                II. Dünya Savaşı sonrası sanat anlayışı olarak sunduğu yak-
                                                laşımdır. Bu süreçte Avrupa’da da benzer biçim anlayışı göz-
                                                lemlenmiştir. Ülkemizde de bu yaklaşım doğrultusunda sanat
                                                yapıtı ortaya koyma çabasında olan birçok sanatçı bulunmak-
                                                tadır.  Bunlardan  bazıları  Semiha  Berksoy  (1910  -  ),  Oktay
                                                Anılanmert (1930 - ), Ömer Kaleşi (1932 - ), Güven Zeyrek
                                                (1935 - ), Mustafa Ayaz (1935 - ), Mehmet Güleryüz (1938 - ),
                                                Burhan Uygur'dur (1940-1992). Bu anlayış Türk sanatına ben-
                                                zer  kaygılar  güderek  yakınlık  gösterebilir.  Kaligrafik  anlayış
                                                buna elverişli bir ortam sağlamaktadır. Belli bir resim geçmişi
                                                olmayan Türkiye’de bu anlayış kolay biçimde kabullenilmiş,-
                                                biçim anlayışındaki serbestlik ve estetik kaygı resimlerde de
                                                yer bulmaya başlamıştır. Bu tür resim anlayışı genel olarak
                                                tuval üzerinde farklı malzeme kullanımına ve değişik espas
                                                kaygılarını araştırmamıza olanak vermektedir. Bedri Baykam
                                                ve Burhan Doğançay öne çıkan isimler arasındadır.

                                                1.  Burhan Doğançay’ın eserini plastik ve estetik değerler
                                                   açısından değerlendiriniz.

                                                2.  Eseri soyut ekspresyonizm açısından değerlendiriniz.
                                                3.  Eseri Türk resim sanatı gelişimi içinde değerlendire-
                                 Görsel 4.142      rek düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
                          “Mavi Senfoni”, 1987,
                             Burhan Doğançay,   4.  Eserin toplumsal mesajı hangi malzemeler aracılığıyla
                  162x285 cm, tuv.üz.karışık tek.,  verilmiştir?
                              Özel Koleksiyon






































                284   SANAT ESERLERİ ANALİZİ
   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292