Page 286 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 286

Etkinlik

              Görsel 4.141'i inceleyip metni okuyarak soruları cevapla-
              yınız.
              Sanatçı 1939 yılında başlayan ve yaklaşık yedi yıl süren Dev-
              let Güzel Sanatlar Akademisindeki eğitimi süresince, Nurul-
              lah Berk, Sabri Berkel ve Leopold Levy’nin [(Leopald Levi),
              (1882-1966)]  atölyelerinde  çalışmıştır. Yine  akademideki  bu
              atölyelerde Nuri İyem, Turgut Zaim (1906-1974) ve Avni Ar-
              baş  (1919-2003)  ile  olan  dostlukları  düşünsel  anlamda  on-
              lardan etkilenmesine neden olmuştur. Daha sonraki süreçte
              ise Fernand Leger [(Fernand Löge), (1881-1955)] atölyesinde
              de çalışan sanatçı akademide geçen yıllarını bir röportajında
              şöyle açıklamaktadır: “Akademideki yıllarımız savaş dönemi-
              ne rastladı. Belli yoksulluklar içindeydik...İyi arkadaşlık ilişkile-
              rimiz vardı... Çok heyecanlıydık... Tutku ile çalışırdık bir şeyler
              öğrenmek için... Kitaplıkta bugünküne göre yararlanacak çok
              az  kaynak  olmasına  rağmen,  elimizin  altında  ne  varsa  onu
              yutarcasına okurduk... Modellerden resim yapma imkânı doğ-
              muştu...”

              1.  Sanatçının bu eserini plastik ve estetik unsurlar açı-
                 sından değerlendiriniz.

              2.  Türk resim sanatındaki gelişim içerisinde Neşet Günal
                 işlediği bu ve benzeri konularla toplumun hangi yönü
                 veya yönlerini eserlerine konu olarak seçmiştir?             Görsel 4.141
              3.  Sanatçının akademi yıllarını değerlendirdiğinizde eği-      “Duvar Dibi-3”, 1972-1973,
                                                                               Neşet Günal,
                 tim  sürecinde  yaşadıklarının  eserlerine  yansıması        152x245 cm, tuv.üz.yağb.,
                 hakkında neler söyleyebilirsiniz?                            Özel Koleksiyon







































                                                                            SANAT ESERLERİ ANALİZİ    283
   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291