Page 286 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 286
Etkinlik
Görsel 4.141'i inceleyip metni okuyarak soruları cevapla-
yınız.
Sanatçı 1939 yılında başlayan ve yaklaşık yedi yıl süren Dev-
let Güzel Sanatlar Akademisindeki eğitimi süresince, Nurul-
lah Berk, Sabri Berkel ve Leopold Levy’nin [(Leopald Levi),
(1882-1966)] atölyelerinde çalışmıştır. Yine akademideki bu
atölyelerde Nuri İyem, Turgut Zaim (1906-1974) ve Avni Ar-
baş (1919-2003) ile olan dostlukları düşünsel anlamda on-
lardan etkilenmesine neden olmuştur. Daha sonraki süreçte
ise Fernand Leger [(Fernand Löge), (1881-1955)] atölyesinde
de çalışan sanatçı akademide geçen yıllarını bir röportajında
şöyle açıklamaktadır: “Akademideki yıllarımız savaş dönemi-
ne rastladı. Belli yoksulluklar içindeydik...İyi arkadaşlık ilişkile-
rimiz vardı... Çok heyecanlıydık... Tutku ile çalışırdık bir şeyler
öğrenmek için... Kitaplıkta bugünküne göre yararlanacak çok
az kaynak olmasına rağmen, elimizin altında ne varsa onu
yutarcasına okurduk... Modellerden resim yapma imkânı doğ-
muştu...”
1. Sanatçının bu eserini plastik ve estetik unsurlar açı-
sından değerlendiriniz.
2. Türk resim sanatındaki gelişim içerisinde Neşet Günal
işlediği bu ve benzeri konularla toplumun hangi yönü
veya yönlerini eserlerine konu olarak seçmiştir? Görsel 4.141
3. Sanatçının akademi yıllarını değerlendirdiğinizde eği- “Duvar Dibi-3”, 1972-1973,
Neşet Günal,
tim sürecinde yaşadıklarının eserlerine yansıması 152x245 cm, tuv.üz.yağb.,
hakkında neler söyleyebilirsiniz? Özel Koleksiyon
SANAT ESERLERİ ANALİZİ 283