Page 95 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 95

Resim

                                              •   Resim, mimariyi tamamlayan bir unsur hâline gelmiştir.
                                              •   Manzara  ressamlığı  görülmemiş  bir  popülerlik  kazanmıştır
                                                  (Görsel 2.56).
                                              •   “Janr” resim türü ortaya çıkmıştır.
                                              •   Tek ve grup portreleri çokça resmedilmiştir (Görsel 2.57).

                                  Görsel 2.56  •   Konu olarak din, mitoloji, portre, manzara ve gündelik yaşam
                      “Arkadya Çobanları”, 1639,   işlenmiştir.
                               Nicolas Poussin   •   Savrulan, uçuşan, hareketli figürler eğri çizgiler (S ve C gibi)
                   [(Nikolas Pusin), (1594-1665)],
                        87x120 cm, tuv.üz.yağb.,   oluşturacak şekilde resim yüzeylerine yerleştirilmiştir.
                           Louvre Müzesi, Paris  •   Kırmızı, kahverengi ve tonları dönemin öne çıkan renkleridir.
                                              •   Rönesans sanatının tersine, her bir figür birbirinden ayrı ola-
                                                  rak yerleştirilmiştir (Görsel 2.58).
                                              •   Natürmort resim türü bu dönemde gelişmiştir (Görsel 2.59).
                                              Dönemli  en  önemli  sanatçıları;  Paul  Rubens  [(Pol  Rubens),
                                              (1577-1640)], Rembrandt van Rijn [(Rembrant fan Rayn), (1601-
                                              1669)], Annibale Carracci [(Anibale Karaççi), (1560-1609)], Die-
                                              go  Velazquez  [(Diego  Velazkez),  (1599-1660)]  ve  Caravaggi-
                                              o’dur [(Karavaccio), (1571-1610)].
                                  Görsel 2.57
                    “St. Georg Avcılar Loncası’nın
                                Balosu”, 1627,
                        Frans Hals (1582-1666),
                     179x257.5 cm, tuv.üz.yağb.,
                     Frans Hals Müzesi, Haarlem















                                  Görsel 2.58
                               “Hilebaz”, 1954,
                                  Caravaggio,
                        94x131 cm, tuv.üz.yağb.,
                   Kimbell (Kimbıl) Sanat Müzesi,
                                      Teksas





                                  Görsel 2.59
                        “Vazoda Çiçekler”, 1660,
                          Jan Davidsz de Heem
               [(Yon Davitz de Hem), (1606-1684)],
                         70x56 cm, tuv.üz.yağb.,
                Ulusal Sanat Galerisi, Washington



                 92   SANAT ESERLERİ ANALİZİ
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100