Page 95 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 95
Resim
• Resim, mimariyi tamamlayan bir unsur hâline gelmiştir.
• Manzara ressamlığı görülmemiş bir popülerlik kazanmıştır
(Görsel 2.56).
• “Janr” resim türü ortaya çıkmıştır.
• Tek ve grup portreleri çokça resmedilmiştir (Görsel 2.57).
Görsel 2.56 • Konu olarak din, mitoloji, portre, manzara ve gündelik yaşam
“Arkadya Çobanları”, 1639, işlenmiştir.
Nicolas Poussin • Savrulan, uçuşan, hareketli figürler eğri çizgiler (S ve C gibi)
[(Nikolas Pusin), (1594-1665)],
87x120 cm, tuv.üz.yağb., oluşturacak şekilde resim yüzeylerine yerleştirilmiştir.
Louvre Müzesi, Paris • Kırmızı, kahverengi ve tonları dönemin öne çıkan renkleridir.
• Rönesans sanatının tersine, her bir figür birbirinden ayrı ola-
rak yerleştirilmiştir (Görsel 2.58).
• Natürmort resim türü bu dönemde gelişmiştir (Görsel 2.59).
Dönemli en önemli sanatçıları; Paul Rubens [(Pol Rubens),
(1577-1640)], Rembrandt van Rijn [(Rembrant fan Rayn), (1601-
1669)], Annibale Carracci [(Anibale Karaççi), (1560-1609)], Die-
go Velazquez [(Diego Velazkez), (1599-1660)] ve Caravaggi-
o’dur [(Karavaccio), (1571-1610)].
Görsel 2.57
“St. Georg Avcılar Loncası’nın
Balosu”, 1627,
Frans Hals (1582-1666),
179x257.5 cm, tuv.üz.yağb.,
Frans Hals Müzesi, Haarlem
Görsel 2.58
“Hilebaz”, 1954,
Caravaggio,
94x131 cm, tuv.üz.yağb.,
Kimbell (Kimbıl) Sanat Müzesi,
Teksas
Görsel 2.59
“Vazoda Çiçekler”, 1660,
Jan Davidsz de Heem
[(Yon Davitz de Hem), (1606-1684)],
70x56 cm, tuv.üz.yağb.,
Ulusal Sanat Galerisi, Washington
92 SANAT ESERLERİ ANALİZİ