Page 121 - TEMEL DESEN (seçmeli 9 sınıf)
P. 121
ANTİK MODELDEN DESEN
“EVRENSEL IŞIK KULLANARAK İKİ FİGÜRLÜ TORS ÇİZİMİ UYGULAMASI” ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU
“Antik Modelden Desen” ünitesi için aşağıda sıralanmış ölçütlerin gerçekleştirilme düzeyini değerlendire-
rek kendinizi en iyi ifade eden derecenin altına (√) işareti koyunuz.
Öğrencinin
Adı Soyadı :
Sınıfı :
Numarası :
DERECELER
ÖLÇÜTLER Geliştirilebilir
Çok iyi İyi Orta Zayıf
5 4 3 2 1
Uygulamada kullanacağım resim malzemelerini hazırlayarak derse
1
hazırlıklı geldim.
Torsları göz seviyeme uygun bir kaide üzerine ön, arka plana göre yer-
2
leştirdim.
3 Işığın tek yönden gelmesine dikkat ederek fon düzenlemesini yaptım.
4 Torsların hangi geometrik forma benzediğini tespit ederek yükseklik
ve genişlik akslarını çizdim.
Kalemle ölçü alma tekniğinden yararlanarak torsların oran-orantısını
5
tespit ettim.
Araştırma çizgileriyle torsların yerlerini belirtecek şekilde bir taslak
6
çizdim.
Işığın geliş yönüne göre taslak üzerinde açık, orta ve koyu leke değer-
7
lerinin yerlerini belirledim.
Açık, orta ve koyu ton geçişlerine dikkat ederek modle tekniğiyle ça-
8
lışmamı tamamladım.
ÖLÇEK PUAN
Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan her bir kriter için
5 puandır.
100’lük sisteme çevirmek için formül: (Tablo puanı X 100) / 40 = Puan
Değerlendirme: Bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli düzeyde de-
mektir. 69 veya altı puan almışsanız konuyla ilgili önceki öğrenmeleri tekrar etmelisiniz.
119