Page 21 - TEMEL SANAT EĞİTİMİ 9
P. 21
TEMEL SANAT EĞİTİMİNE GİRİŞ
Görsel 1.17: “Bulut Kapısı Anıtı’’, 2006, Anish Kapoor (Aniş Kapor), 10x13x20 m, Görsel 1.18: “Afiş”, 1928, Ernest Keller,
Chicago 128,2x90,7 cm, MoMa, New York
Görsel 1.19: “Sahne Sanatı” Görsel 1.20: “Birinci Senfoni Bestesi”,
1800, Ludwig van Beethoven (Ludvik van
DİKKAT ÇEKME Betovın)
Her sanat eseri, başlangıçta bireysel bir tavırdır. Sanatçının bu
bireysel tavrında, yerelin yani içinde bulunduğu kültürün izlerini sür-
mek mümkündür. Ancak bir sanat ürünü, başka insanlar ve toplum-
larca takdir gördükçe evrensel bir değer haline gelir. Sanatçı, bir ba-
kıma yerelden yola çıkarak evrensel insan tecrübesini dile getirmiş
olur. Bu durum; insanların farklı renk, dil ve inançlara sahip olsalar da
birbirlerinden o kadar uzak olmadıklarının ispatıdır.
Görsel 1.21: “İnci Küpeli Kız’’, 1665, Johannes
Vermeer (Yohanes Fermer), 44x39 cm, tüyb,
Mauritshuis Müzesi, Lahey
19