Page 21 - TEMEL SANAT EĞİTİMİ 9
P. 21

TEMEL SANAT EĞİTİMİNE GİRİŞ



























              Görsel 1.17: “Bulut Kapısı Anıtı’’, 2006, Anish Kapoor (Aniş Kapor), 10x13x20 m,   Görsel 1.18: “Afiş”, 1928, Ernest Keller,
              Chicago                                                     128,2x90,7 cm, MoMa, New York



























               Görsel 1.19:  “Sahne Sanatı”                               Görsel 1.20: “Birinci Senfoni Bestesi”,
                                                                          1800, Ludwig van Beethoven (Ludvik van
                        DİKKAT ÇEKME                                      Betovın)



                  Her  sanat  eseri,  başlangıçta  bireysel  bir  tavırdır.  Sanatçının  bu
                bireysel tavrında, yerelin yani içinde bulunduğu kültürün izlerini sür-
                mek mümkündür. Ancak bir sanat ürünü, başka insanlar ve toplum-
                larca takdir gördükçe evrensel bir değer haline gelir. Sanatçı, bir ba-
                kıma yerelden yola çıkarak evrensel insan tecrübesini dile getirmiş
                olur. Bu durum; insanların farklı renk, dil ve inançlara sahip olsalar da
                birbirlerinden o kadar uzak olmadıklarının ispatıdır.


                                             Görsel 1.21: “İnci Küpeli Kız’’, 1665, Johannes
                                             Vermeer (Yohanes Fermer), 44x39 cm, tüyb,
                                             Mauritshuis Müzesi, Lahey



                                                                                                     19
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26