Page 39 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 10
P. 39

ÜNİTE 1
                                                                                      B İ L E Ş İ K  Ö LÇ Ü L E R




                             MÜZİKSEL OKUMA (BONA) UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
                Yönerge: Müziksel Okuma uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir.
                Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
                ÖĞRENCININ ADI SOYADI:                             SINIFI/ NUMARASI:         TARIH:
                                                                                     PUAN
                ÖLÇÜTLER
                                                                      1       2        3        4       5
                1. Deşifresini doğru yaptı.
                2. Ölçü vuruşlarını eliyle göstererek doğru okudu.
                3. Hız terimlerine uygun okudu.

                                                   SÜTUN TOPLAMI
                                                      TABLO PUANI
                Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır.
                Tabloda toplam 3 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan 3x5=15’tir.
                Puan=[(Tablo Puanı x 100)/15] formülü uygulanır.
                                                       DEĞERLENDIRME
                Alınan puanın 60 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 59 ve daha altında olması durumunda ise
                öğrenmenin yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
                Uygulama ile ilgili notlar:







                         MÜZİKSEL YAZMA (TARTIM DİKTE) UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
                Yönerge: Müziksel Yazma uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir.
                Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
                ÖĞRENCININ ADI SOYADI:                             SINIFI/ NUMARASI:         TARIH:
                                                                                     PUAN
                ÖLÇÜTLER
                                                                      1       2        3        4       5
                1. Çalınan tartım cümlesinin ölçü sayısını yazdı.
                2. Çalınan tartım cümlesinin ritmik kalıbını çözümledi.
                3. Çalınan tartım cümlesini bellekte tutarak yazdı.
                4. Çalınan tartım cümlesindeki üçleme, senkop, uzatma
                noktası gibi ritmik yapıları fark ederek yazdı.
                                                   SÜTUN TOPLAMI
                                                      TABLO PUANI

                Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır.
                Tabloda toplam 4 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan 4x5=20’dir.
                Puan=[(Tablo Puanı x 100)/20] formülü uygulanır.
                                                       DEĞERLENDIRME
                Alınan puanın 60 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 59 ve daha altında olması durumunda ise
                öğrenmenin yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
                Uygulama ile ilgili notlar:







                                                                                                             37
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44