Page 71 - ÇALGI EĞİTİMİ KLARNET | 10
P. 71

Paşa köşkün üst katındaki koridorda Saffet Arıkan Bey’le oturuyormuş. Yuka-
                     rı çıktım, Paşa bana: ‘Gel bakalım,’ dedi. Oturdum, benimle gene müzik sanatı
                     üzerine uzun uzun detaylı konuştu. Paşa’nın konular üzerinde dikkatli durması,
                     müzikle ilgili eğitim-öğretim sorunlarına tekrar tekrar duyarlılıkla eğilmesi, ka-
                     famda yavaş yavaş gelişmeye başlayan yorum ve yargıları belirli bir doğrultuya
                     yöneltmemde başlıca etken oldu. Çünkü Paşa’nın ulusal çağdaş kültürde reform
                     hareketlerinin hazırlıklarıyla meşgul olduğunu sezmemem artık imkansızdı.
                     Çünkü Paşa sırf kendi inisiyatifleriyle, cumhuriyetin kuruluşundan bir yıl son-
                     ra, okullarımıza bilgili müzik eğitimcilerini yetiştirecek Türkiye’nizin ilk müzik
                     öğretmen okulunu Mûsiki Muallim Mektebini Ankara’da kurdurmuştu… Gene
                     o tarihlerde Atanın Ankara’da Türkiye’mizin ilk Devlet Konservatuarının kuru-
                     labilmesiyle ilgili projeleri, zihnen olsun hazırlayabilmenin gayretine can ve yü-
                     rekten bağlanmış olduğunu düşünmenin hata sayılmaması gerekeceği doğaldır.
                     Kafamda ansızın beliren bu çok önemli sorunu, orada hemen birkaç dakika için-
                     de çözebilme imkanını da çok şükür elde etmiştim. Çünkü Atanın koridordaki
                     kahvaltı masasının karşısındaki açık pencerenin içinde duran siyah kaplı kalın
                     bir kitap, oraya oturduğum andan itibaren dikkatimi ısrarla kendine doğru çek-
                     mekte idi. Bu nasıl bir kitaptı? Konusu ne olabilirdi? Ata bu kitabı okuduğuna
                     göre, içeriğinin önemli olması gerekmez miydi?
                     Bu sorular kafamı devamlı olarak tırmaladı durdu. Bir aralık Ata yerinden kalkıp
                     odaya geçmişti. Ben de Ata dönmeden kitaba bakabilmenin tutkusuyla, Saffet
                     Arıkan Bey’den özür dileyerek kalkıp pencereye gittim ve soluk soluğa kitaba
                     baktım. Eser ünlü Fransız müzik bilgini (Albert) Lavignac’ın ‘La Musique et les-
                     Musiciens’ (Müzik ve Müzisyenler) başlıklı dünyaca tanınmış bir eseriydi ve açık
                     duran sayfadaki bazı satırların altı siyah kurşun kalemle çizilmişti. İşte o anda ulu
                     Önder’in ulusal-çağdaş müziğimizin geleceği ile ilgili tasarımlarını, bilimsel kay-
                     naklara başvurarak gerçekleştirme isteğinin, yakın geleceğe yönelik projelerin
                     hazırlanmasına başlangıç olması gerekeceği kanısını-sarsılmaz inançla-benim-
                     sedim ve bunda hiç yanılmadığımı kısa bir süre sonra çok iyi anladım.” (Tarman,
                     2013: 130-132).



























                                                           70
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76