Page 72 - ÇALGI EĞİTİMİ KLARNET 10
P. 72

Paşa köşkün üst katındaki koridorda Saffet Arıkan Bey’le oturuyormuş.
                     Yukarı çıktım, Paşa bana: ‘Gel bakalım,’ dedi. Oturdum, benimle gene
                     müzik sanatı üzerine uzun uzun detaylı konuştu. Paşa’nın konular üzerin-
                     de dikkatli durması, müzikle ilgili eğitim-öğretim sorunlarına tekrar tekrar
                     duyarlılıkla eğilmesi, kafamda yavaş yavaş gelişmeye başlayan yorum
                     ve yargıları belirli bir doğrultuya yöneltmemde başlıca etken oldu. Çün-
                     kü Paşa’nın ulusal çağdaş kültürde reform hareketlerinin hazırlıklarıyla
                     meşgul olduğunu sezmemem artık imkansızdı. Çünkü Paşa sırf kendi ini-
                     siyatifleriyle, cumhuriyetin kuruluşundan bir yıl sonra, okullarımıza bilgili
                     müzik eğitimcilerini yetiştirecek Türkiye’nizin ilk müzik öğretmen okulunu
                     Mûsiki  Muallim  Mektebini Ankara’da  kurdurmuştu…  Gene  o  tarihlerde
                     Atanın Ankara’da Türkiye’mizin ilk Devlet Konservatuarının kurulabilme-
                     siyle ilgili projeleri, zihnen olsun hazırlayabilmenin gayretine can ve yü-
                     rekten bağlanmış olduğunu düşünmenin hata sayılmaması gerekeceği
                     doğaldır. Kafamda ansızın beliren bu çok önemli sorunu, orada hemen
                     birkaç dakika içinde çözebilme imkanını da çok şükür elde etmiştim. Çün-
                     kü Atanın koridordaki kahvaltı masasının karşısındaki açık pencerenin
                     içinde duran siyah kaplı kalın bir kitap, oraya oturduğum andan itibaren
                     dikkatimi ısrarla kendine doğru çekmekte idi. Bu nasıl bir kitaptı? Konusu
                     ne olabilirdi? Ata bu kitabı okuduğuna göre, içeriğinin önemli olması ge-
                     rekmez miydi?
                     Bu sorular kafamı devamlı olarak tırmaladı durdu. Bir aralık Ata yerin-
                     den kalkıp odaya geçmişti. Ben de Ata dönmeden kitaba bakabilmenin
                     tutkusuyla, Saffet Arıkan Bey’den özür dileyerek kalkıp pencereye gittim
                     ve soluk soluğa kitaba baktım. Eser ünlü Fransız müzik bilgini (Albert)
                     Lavignac’ın ‘La Musique et lesMusiciens’ (Müzik ve Müzisyenler) başlıklı
                     dünyaca tanınmış bir eseriydi ve açık duran sayfadaki bazı satırların altı
                     siyah kurşun kalemle çizilmişti. İşte o anda ulu Önder’in ulusal-çağdaş
                     müziğimizin geleceği ile ilgili tasarımlarını, bilimsel kaynaklara başvura-
                     rak gerçekleştirme isteğinin, yakın geleceğe yönelik projelerin hazırlan-
                     masına başlangıç olması gerekeceği kanısını-sarsılmaz inançla-benim-
                     sedim ve bunda hiç yanılmadığımı kısa bir süre sonra çok iyi anladım.”
                     (Tarman, 2013: 130-132).





















                                                           70
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77