Page 46 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 10
P. 46
Çalgı Eğitimi Ney
DÖRDÜNCÜ KADEME PERDE UYGULAMALARI
1.UYGULAMA
Uygulama Adı: Tiz Nevâ (re) Çalışması
Süre: 40’
Amaç: Tiz nevâ perdesi üretme becerisi geliştirme
Gerekli Malzemeler: Ney, ders kitabı, sandalye, tercihen ayaklık ve boy aynası
Aşağıda verilen tiz nevâ çalışmasını “Uygulama Adımları”nı takip ede-
rek yapınız. Çalışmanız öğretmeniniz tarafından uygulama sonunda verilen
“Derecelendirme Ölçeği” ile değerlendirilecektir. Çalışmanızı yaparken ölçekteki
ölçütleri dikkate alınız.
w
&
Tiz Neva Perdesi
Şekil 1.7: Tiz Neva parmak pozisyonu.
Görsel 1.7: Tiz nevâ parmak pozisyonu ve neyi tutuş.
Uygulama Adımları:
• Tercihen bir boy aynasının karşısına, sandalyeye dik bir şekilde oturunuz.
Sağ ayağınızın altına ayağınızı 10-15 cm kadar yükseltecek bir ayaklık
koyunuz.
• Neyinizi nizami tutunuz.
• Tüm delikleri kapatınız (Görsel 1.7, Şekil 1.7).
• İki elinizin işaret ve yüzük parmaklarını deliklerden çok uzaklaştırmadan
kaldırınız.
• Diyafram nefesi alınız, neyinize normal üfleme açısı ve kuvvetli (soğuk
nefesle) üfleyerek tiz nevâ perdesini bulunuz.
• Nefesiniz tükenene dek neyinizden açık parmak pozisyonunda tiz nevâ
perdesi üretiniz.
• Ürettiğiniz perdenin, aynı parmak pozisyonunda ikinci kademeden üretilen
açık neva ya da üçüncü kademeden üretilen açık muhayyer olmadığından
emin olunuz.
44