Page 73 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 10
P. 73
Çalgı Eğitimi Ney
4.UYGULAMA
Uygulama Adı: Kaba Dügâh (la) Çalışması
Süre: 40’
Amaç: Kaba dügâh perdesi üretme becerisi geliştirme
Gerekli Malzemeler: Ney, ders kitabı, sandalye, tercihen ayaklık ve boy aynası
Aşağıda verilen kaba dügâh çalışmasını “Uygulama Adımları”nı takip ede-
rek yapınız. Çalışmanız öğretmeniniz tarafından uygulama sonunda verilen
“Derecelendirme Ölçeği” ile değerlendirilecektir. Çalışmanızı yaparken ölçekteki
ölçütleri dikkate alınız.
&
w
Kaba Dügâh Perdesi
Şekil 1.15: Kaba dügâh parmak pozisyonu.
Görsel 1.15: Kaba dügâh parmak pozisyonu ve neyi tutuş.
Uygulama Adımları:
• Tercihen bir boy aynasının karşısına, sandalyeye dik bir şekilde oturunuz.
Sağ ayağınızın altına ayağınızı 10-15 cm kadar yükseltecek bir ayaklık
koyunuz.
• Neyinizi nizami tutunuz.
• Tüm delikleri kapatınız.
• Sol elinizin yüzük parmağını delikten çok uzaklaştırmadan kaldırınız
(Görsel 1.15, Şekil 1.15).
• Diyafram nefesi alınız, neyinize normal üfleme açısı ve hafif şiddette (sıcak
nefesle) üfleyerek kaba dügâh perdesini bulunuz.
• Nefesiniz tükenene dek neyinizden kaba dügâh perdesi üretiniz.
• Ürettiğiniz perdenin, aynı parmak pozisyonunda ikinci kademeden üretilen
dügâh, üçüncü kademeden üretilen hüseynî ya da dördüncü kademeden
üretilen kapalı muhayyer olmadığından emin olunuz.
• Nefesiniz tükendiğinde tekrar diyafram nefesi alınız ve nefesiniz tükenene
dek neyinizden kaba dügâh perdesi üretiniz. Bunu on kez tekrarlayınız.
• Aşağıdaki etütleri nota süreleri, nefes yerleri ve tekrar işaretlerine dikkat
ederek metronomla olabildiğince yavaş hızda onar defa çalışınız.
71