Page 71 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 10
P. 71
Çalgı Eğitimi Ney
3.UYGULAMA
Uygulama Adı: Kaba segâh (büyük mücennep diyezli la-
koma bemollü si) Çalışması.
Süre: 40’
Amaç: Kaba segâh perdesi üretme becerisi geliştirme
Gerekli Malzemeler: Ney, ders kitabı, sandalye, tercihen ayaklık ve boy aynası
Aşağıda verilen kaba segâh çalışmasını “Uygulama Adımları”nı takip ede-
rek yapınız. Çalışmanız öğretmeniniz tarafından uygulama sonunda verilen
“Derecelendirme Ölçeği” ile değerlendirilecektir. Çalışmanızı yaparken ölçekteki
ölçütleri dikkate alınız.
&
w 0 w 5
Kaba Segâh Perdesi
Şekil 1.14: Kaba segâh parmak pozisyonu.
Görsel 1.14: Kaba segâh parmak pozisyonu ve
neyi tutuş.
Uygulama Adımları:
• Tercihen bir boy aynasının karşısına, sandalyeye dik bir şekilde oturunuz.
Sağ ayağınızın altına ayağınızı 10-15 cm kadar yükseltecek bir ayaklık
koyunuz.
• Neyinizi nizami tutunuz.
• Tüm delikleri kapatınız.
• Sol elinizin işaret ve yüzük parmaklarını deliklerden çok uzaklaştırmadan
kaldırınız (Görsel 1.14, Şekil 1.14).
• Diyafram nefesi alınız, neyinize normal üfleme açısı ve hafif şiddette (sıcak
nefesle) üfleyerek kaba segâh perdesini bulunuz.
• Nefesiniz tükenene dek neyinizden kaba segâh perdesi üretiniz.
• Ürettiğiniz perdenin, aynı parmak pozisyonunda ikinci kademeden üreti-
len segâh üçüncü kademeden üretilen eviç ya da dördüncü kademeden
üretilen tiz segâh olmadığından emin olunuz.
69