Page 67 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 10
P. 67
Çalgı Eğitimi Ney
BİRİNCİ KADEME (DEM SES) PERDE UYGULAMALARI
1. UYGULAMA
Uygulama Adı: Yegâh (re) Çalışması
Süre: 40’
Amaç: Yegâh perdesi üretme becerisi geliştirme
Gerekli Malzemeler: Ney, ders kitabı, sandalye, tercihen ayaklık ve boy aynası
Aşağıda verilen yegâh çalışmasını “Uygulama Adımları”nı takip ede-
rek yapınız. Çalışmanız öğretmeniniz tarafından uygulama sonunda verilen
“Derecelendirme Ölçeği” ile değerlendirilecektir. Çalışmanızı yaparken ölçekteki
ölçütleri dikkate alınız.
&
w
Yegah Perdesi
Şekil 1.12: Yegah parmak pozisyonu.
Görsel 1.12: Yegâh parmak pozisyonu ve neyi tutuş.
Uygulama Adımları:
• Tercihen bir boy aynasının karşısına, sandalyeye dik bir şekilde oturunuz.
Sağ ayağınızın altına ayağınızı 10-15 cm kadar yükseltecek bir ayaklık
koyunuz.
• Neyinizi nizami tutunuz.
• Tüm delikleri kapatınız.
• İki elinizin işaret ve yüzük parmaklarını deliklerden çok uzaklaştırmadan
kaldırınız (Görsel 1.12, Şekil 1.12).
• Diyafram nefesi alınız, neyinize normal üfleme açısı ve hafif şiddette (sıcak
nefesle) üfleyerek yegâh perdesini bulunuz.
• Nefesiniz tükenene dek neyinizden yegâh perdesi üretiniz.
• Ürettiğiniz perdenin, aynı parmak pozisyonunda ikinci kademeden üreti-
len açık nevâ üçüncü kademeden üretilen açık muhayyer ya da dördüncü
kademeden üretilen tiz nevâ olmadığından emin olunuz.
65