Page 86 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 10
P. 86
Çalgı Eğitimi Ney
& w 8 w
Acem-aşiran Perdesi
Şekil 1.17: Acem-aşiran parmak pozisyonu.
Görsel 1.18: Acem-aşiran parmak pozisyonu ve
neyi tutuş.
Uygulama Adımları:
• Tercihen bir boy aynasının karşısına, sandalyeye dik bir şekilde oturunuz.
Sağ ayağınızın altına ayağınızı 10-15 cm kadar yükseltecek bir ayaklık
koyunuz.
• Neyinizi nizami tutunuz.
• Tüm delikleri kapatınız.
• Sağ elinizin başparmağı, işaret parmağı ve yüzük parmağı ile sol elinizin
işaret ve yüzük parmağını deliklerden çok uzaklaştırmadan kaldırınız
(Görsel 1.18, Şekil 1.17).
• Diyafram nefesi alınız, neyinize normal üfleme açısı ve hafif şiddette (sıcak
nefesle) üfleyerek acem-aşiran perdesini bulunuz.
• Nefesiniz tükenene dek neyinizden acem-aşiran perdesi üretiniz.
• Ürettiğiniz perdenin, acem-aşiran perdesi olduğundan emin olmak için;
sol elinizin işaret parmağı ile sağ el parmaklarınızın kapalı olduğu pozis-
yonda ve üçüncü kademede üretilen acem perdesini de arada üreterek,
ürettiğiniz acem-aşiran perdesinin pestlik ve dikliğini acem perdesiyle
kıyaslayarak kontrol ediniz.
• Nefesiniz tükendiğinde tekrar diyafram nefesi alınız ve nefesiniz tükenene
dek neyinizden acem-aşiran perdesi üretiniz. Bunu on kez tekrarlayınız.
• Acem-aşiran perdesini kaliteli ve rahat bir şekilde üretebilecek seviyeye
gelmeden etütlere geçmeyiniz.
• Bir sonraki satfada verilen etütleri üzerinde “A” harfi olan gerdaniye per-
delerini açık parmak pozisyonunda, nota süreleri, nefes yerleri ve tekrar
işaretlerine dikkat ederek metronomla olabildiğince yavaş hızda onar defa
çalışınız.
84