Page 90 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 10
P. 90
Çalgı Eğitimi Ney
3.UYGULAMA
Uygulama Adı: Hüseynî-aşiran (mi) Çalışması
Süre: 40’
Amaç: Hüseynî-aşiran perdesi üretme becerisi geliştirme
Gerekli Malzemeler: Ney, ders kitabı, sandalye, tercihen ayaklık ve boy aynası
Aşağıda verilen hüseynî-aşiran çalışmasını “Uygulama Adımları”nı takip
ederek yapınız. Çalışmanız öğretmeniniz tarafından tarafından uygulama so-
nunda verilen “Derecelendirme Ölçeği” ile değerlendirilecektir. Çalışmanızı ya-
parken ölçekteki ölçütleri dikkate alınız.
& w
Hüseynî-aşiran Perdesi
Şekil 1.19: Hüseynî-aşiran parmak pozisyonu.
Görsel 1.20: Hüseynî-aşiran parmak pozisyonu ve
neyi tutuş.
Uygulama Adımları:
• Tercihen bir boy aynasının karşısına, sandalyeye dik bir şekilde oturunuz.
Sağ ayağınızın altına ayağınızı 10-15 cm kadar yükseltecek bir ayaklık
koyunuz.
• Neyinizi nizami tutunuz.
• Tüm delikleri kapatınız.
• Sağ elinizin başparmağı, işaret parmağı ve yüzük parmağı ile sol elinizin
işaret ve yüzük parmağını deliklerden çok uzaklaştırmadan kaldırınız
(Görsel 1.20, Şekil 1.19).
• Diyafram nefesi alınız, neyinize dar üfleme açısı ve hafif şiddette (sıcak
nefesle) üfleyerek hüseynî-aşiran perdesini bulunuz.
88