Page 90 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 10
P. 90

Çalgı Eğitimi Ney



                                                     3.UYGULAMA


            Uygulama Adı: Hüseynî-aşiran (mi) Çalışması

            Süre: 40’

            Amaç: Hüseynî-aşiran perdesi üretme becerisi geliştirme

            Gerekli Malzemeler: Ney, ders kitabı, sandalye, tercihen ayaklık ve boy aynası


                  Aşağıda  verilen  hüseynî-aşiran  çalışmasını  “Uygulama  Adımları”nı  takip
            ederek  yapınız.  Çalışmanız  öğretmeniniz  tarafından  tarafından  uygulama  so-
            nunda verilen “Derecelendirme Ölçeği”  ile değerlendirilecektir. Çalışmanızı ya-
            parken ölçekteki ölçütleri dikkate alınız.










                            &           w






                              Hüseynî-aşiran Perdesi













                       Şekil 1.19: Hüseynî-aşiran  parmak pozisyonu.
                                                                     Görsel 1.20: Hüseynî-aşiran  parmak pozisyonu ve
                                                                     neyi tutuş.


                  Uygulama Adımları:
                 •  Tercihen bir boy aynasının karşısına, sandalyeye dik bir şekilde oturunuz.
                     Sağ ayağınızın altına ayağınızı 10-15 cm kadar yükseltecek bir ayaklık
                     koyunuz.
                 •  Neyinizi nizami tutunuz.
                 •  Tüm delikleri kapatınız.
                 •  Sağ elinizin başparmağı, işaret parmağı ve yüzük parmağı ile sol elinizin
                     işaret ve yüzük parmağını deliklerden çok uzaklaştırmadan kaldırınız
                     (Görsel 1.20, Şekil 1.19).
                 •  Diyafram nefesi alınız, neyinize dar üfleme açısı ve hafif şiddette (sıcak
                     nefesle) üfleyerek hüseynî-aşiran perdesini bulunuz.





                                                          88
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95