Page 88 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 10
P. 88
Çalgı Eğitimi Ney
2.UYGULAMA
Uygulama Adı: Irak (bakiye diyezli mi- küçük mücennep
bemollü sol) Çalışması
Süre: 40’
Amaç: Irak perdesi üretme becerisi geliştirme
Gerekli Malzemeler: Ney, ders kitabı, sandalye, tercihen ayaklık ve boy aynası
Aşağıda verilen ırak çalışmasını “Uygulama Adımları”nı takip ederek yapınız.
Çalışmanız öğretmeniniz tarafından uygulama sonunda verilen “Derecelendirme
Ölçeği” ile değerlendirilecektir. Çalışmanızı yaparken ölçekteki ölçütleri dikkate
alınız.
& w 8 w 3
Irak Perdesi
Şekil 1.18: Irak parmak pozisyonu.
Görsel 1.19: Irak parmak pozisyonu ve neyi tutuş.
Uygulama Adımları:
• Tercihen bir boy aynasının karşısına, sandalyeye dik bir şekilde oturunuz.
Sağ ayağınızın altına ayağınızı 10-15 cm kadar yükseltecek bir ayaklık
koyunuz.
• Neyinizi nizami tutunuz.
• Tüm delikleri kapatınız.
• Sağ elinizin başparmağı, işaret parmağı ve yüzük parmağı ile sol elinizin
işaret ve yüzük parmağını deliklerden çok uzaklaştırmadan kaldırınız
(Görsel 1.19, Şekil 1.18).
• Diyafram nefesi alınız, neyinize geniş üfleme açısı ve hafif şiddette (sıcak
nefesle) üfleyerek ırak perdesini bulunuz.
• Nefesiniz tükenene dek neyinizden ırak perdesi üretiniz.
• Ürettiğiniz perdenin ırak perdesi olduğundan emin olmak için; sağ el par-
maklarınızın kapalı olduğu pozisyonda ve üçüncü kademede üretilen eviç
perdesini de arada üreterek, ürettiğiniz ırak perdesinin pestlik ve dikliğini
eviç perdesiyle kıyaslayarak kontrol ediniz.
86