Page 92 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 10
P. 92
Çalgı Eğitimi Ney
HÜSEYNÎ-AŞİRAN (Mİ) ÇALIŞMASI DERECELENDİRME ÖLÇEĞİ
PERFORMANS
DÜZEYLERİ
ÖLÇÜTLER 1 2 3 4
1. Uygun oturuş pozisyonu aldı.
2. Tutuşu doğru yaptı.
3. Parmak pozisyonlarını doğru uyguladı.
4. Dar üfleme açısıyla üfleyerek hüseynî-aşiran perdesini doğru üretti.
5. Hüseynî-aşiran perdesini uzun nefesle seslendirdi.
6. Etütlerde nota sürelerini doğru uyguladı.
7. Belirtilen yerlerde nefes aldı.
8. Tekrar işaretlerini uyguladı.
9. Etütleri istenilen hızda seslendirdi.
10.Çalışmayı süresi içinde tamamladı.
Sütun Toplamları
Toplam Ölçek Puanı
Açıklama: Ölçekteki 1 “Yetersiz”, 2 “Kabul edilebilir”, 3” İyi”, 4 “Çok iyi” performans düzeyini
gösterir. Ölçekten alınabilecek en yüksek puan 40, en düşük puan 10’dur. Puan 1-10 arası ‘‘Yetersiz’’,
11-20 arası ‘‘Kabul edilebilir”, 21-30 arası ‘‘İyi’’, 31-40 arası ‘‘Çok iyi’’ olarak değerlendiri lecektir.
Eksik puan aldığınız ölçütlerde, ilgili konuları tekrar ederek kendinizi geliştiriniz.
İKİNCİ KADEME İLE BİRİNCİ KADEME ARASINDAKİ KÖPRÜ
PERDELERİ İÇEREN ETÜTLER
• Etütleri,donanım,tekrarişaretleri,notasüreleri ve nefes yerlerine dikkat
ederek metronomla belirtilen hızda çalışınız.
• Çalışmanız öğretmeninizce etütlerin sonunda verilen “Kontrol Listesi” ile
değerlendirilecektir.
• Çalışmanızı yaparken “Kontrol Listesi”nde yer alan ölçütleri de dikkate
alınız.
ETÜTLER
1.
Sofyan
q = 70 , , 1 , , , 2
4 .
& 4 w w w w w w . w w
2.
Sofyan
q = 70
8 4 , , , 1 , , 2
& 4 w w w w w w . . w w
90