Page 96 - PİYANO 10
P. 96
4.3. Barok Döneminin Süslemeleri
“Barok Döneminin Süslemeleri” adlı çalışmayı bu bağlantıdan çevrim içi olarak görebilirsiniz.
Bütün sanatlarda olduğu gibi müzikte de süslemeler önemli bir yere sahiptir. Barok Dönem denince de
akla gelen ilk özellik süslemelerdir. Asıl notaların komşu notalar ile birlikte icra edilmesiyle gerçekleşen
süslemeler, esere zenginlik katarak müzikal ifadeyi güçlendirir. Süsleme notaları; esas notanın başlangıcını
ve süresini değiştirmeden, müziğin melodik, ritmik ve armonik yapısını bozmadan bir bütünlük içinde
çalınmalıdır..
Aşağıda Barok Dönemi müziğinde yaygın olarak kullanılan, bir kısmı günümüze kadar değişmeden gelmiş
süslemelere birkaç örnek verilmiştir:
Gösterimi | Çalınışı Gösterimi | Çalınışı
#
m
m œ œ™
œ #
œ
œ œ œ™ œ
& &
Gösterimi | Çalınışı Gösterimi | Çalınışı
M
M b
œ œ œ™ œ œ œ™
œ
& & œ b
Mordan: Barok müziğinde sık kullanılan, günümüzde de aynı şekilde icra edilen bir süslemedir. Asıl
notanın bir üst sesi ile yapılan süslemeye yukarı mordan (m), bir alt sesi ile yapılan süslemeye ise
aşağı mordan (M ) denir. Yukarıda mordan süsleme çeşitlerinin gösterimi çalınışı ile birlikte verilmiştir.
Gösterimi | Çalınışı
µ
œ œ œ œ
œ œ œ œ œ
&
Tril (µ): Asıl nota ve komşu notanın asıl nota değeri boyunca birbiri ardına çalınmasıdır.
95