Page 53 - TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 10
P. 53

TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 10                                                                          2. ÜNİTE







                   OKUMA PARÇASI
                                      Felek sen ne feleksen bağrım ettin elek sen
                                      Aldın gül yüzlü yâri daha neyime gereksen…

                                                                Kazancı Bedih

                     Türk dilinde “ayrılık ve çaresizlik” metaforları en fazla, “dağ” sözcüğünün farklı sıfatlarla
                 kullanılmasıyla dile getirilmiştir:

                                      Aşan bilir karlı dağın ardını
                                      Çeken bilir ayrılığın derdini

                                                                Nuri Üstünses

                                      İki dağın arasında kalmışam

                                      Bülbül kimin daldan dala konmuşam
                                      Ne gün görmüş ne de murat almışam

                                                                Urfa-Anonim

                     İnsanların başlarda sadece sezgileri ile ulaştığı ve adını dahi henüz bilmediği “anlamlandır-
                 ma-öteki ile anlatma” yöntemi; sanat tarihinin farklı dönemlerinde uygulanmış bir oyun gibi oldu-
                 ğundan metaforlar, türkülerin yaratıcısı ozanların sıkça başvurdukları güçlü bir uygulamadır.

                                                                 Banu MUSTAN DÖNMEZ, Derya KARABURUN

                                 Türk Halk Müziği Sözlerinde “Metaforik Anlatım Geleneği” makalesinden alınmıştır.








































                                                                                                          51
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58