Page 49 - TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 10
P. 49

TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 10                                                                          2. ÜNİTE



                             https://meslekmateryal.eba.gov.tr/cdn/gsl/muzik/thmkoro10/11_THMKR_10_2023_HICAZMAKAMIDIZISI.mp4



                    ETKİNLİK

                •   Aşağıda verilen hicaz makamı dizisine örnek türkünün solfejini yapınız.
                •   Aşağıda verilen hicaz makamı dizisine örnek türkünün sözlerini yöresel üslûp/tavır, ağız/şive özel-
                    liklerine dikkat ederek seslendiriniz.
                                               BEYOĞLU'NUN KONAKLARI
                                              BEYOĞLU’NUN KONAKLARI
                 Yöresi         : Çankırı                                            Derleyen     : Nida Tüfekçi
              Yöresi     : Çankırı                                                  Derleyen   : Nida Tüfekçi
                 Kaynak Kişi
                            : Selahaddin İnal
                                                                                     Notaya Alan : Nida Tüfekçi
              Kaynak Kişi : Selahaddin İnal                                         Notaya Alan : Nida Tüfekçi
                  q =77                      œ        œ                                   œ   œ      œ
               &   c b Œ   œ #  œ  œ œ         œ  œ     œ  œ   œ #  œ  œ œ    œ  œ #  œ  œ       œ      œ

                          BE YOĞ LU   NUN    KO           NAK LA       RI    MA  Vİ DE MA  Vİ  BO       YA
                          BE YOĞ LU   NUN    KO           NAK LA       RI    MA  Vİ DE MA  Vİ  KÖ       ŞE



              4                                1.                           2.
                    œ™     œ   œ   œ   œ   œ    œ™     œ   œ #             ™  œ™     œ  œ  œ  œ  œ #  œ  œ
               &  b        J                           J       œ  œ œ      ™

                    LI      A  MA         NA    MAN                          MAN
                    Lİ      A  MA         NA    MAN                          MAN

              7                  œ œ        œ  œ #  œ n
                     ™
                     ™
               &  b Œ      œ œ                    œ œ    œ  œ #  œ  œ œ   œ œ œ       œ  œ  œ  œ # œ  œ œ  œ
                                                                                œ
                          HEM BO YA   LI    HE           MO YA       LI   EL LE Rİ EL LER KI      NA
                          HE MAĞ LA  DIM    HEM          DE  GÜL    DÜM   BEN BU  YA RE  DÜ       ŞE



              10
                   1.         œ   œ   œ   œ       œ   œ         2.         œ   œ   œ   œ
               &  b  œ™                       œ #             ™ ™ œ™                       œ #  œ  œ

                    LI                                           LI
                    Lİ                                           Lİ


                        -1-                                              -2-
                  BEYOĞLU'NUN KONAKLARI                         BEYOĞLU'NUN KONAKLARI
                  MAVİ DE MAVİ BOYALI                           MAVİ DE MAVİ KÖŞELİ
                  HEM BOYALI HEM MOYALI                         HEM AĞLADIM HEM DE GÜLDÜM
                  ELLERİ ELLER KINALI                           BEN BU YÂRE DÜŞELİ


                    Selahaddin İnal’dan alınan ve Çankırı yöresine ait yukarıdaki türkü, Türk halk müziği türlerinden aşk ve sevda
                    konusunu işleyen mani biçimine örnektir. Müzik ve geleneksel oyunlarıyla zengin bir yöre olan Çankırı’nın ezgi
                    yapısı da oldukça renklidir. Türkünün usul özelliği bakımından ritmik yapısı, ana usullerden 4 zamanlıya örnektir
                    ve ölçü sayısı 4/4’lüktür.




                                                                                                          47
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54