Page 46 - TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 10
P. 46
TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 10 2. ÜNİTE
Ateş Attım Samana Bak Dumana Dumana (Gımıldan)
11
œ œ # œ œ œ œ œ œ œ n œ œ œ œ
& b 2 œ œ œ œ œ œ œ œ œ
BE N GE TİR Dİ M İ MA NA
A GI Z SE Nİ GÖ R ME YE
TU R ŞU DA GUR SU N Fİ N CA NA
13
™ œ œ œ œ œ œ œ œ
& b2 ™ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
GI MIL DAN GI MIL DA N GI MIL DA NI VER (SAZ )
" " " " " " " " " " " "
15
j œ œ œ œ œ ™
b
2
& œ ‰ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ™
AH ŞÖY LE NAZ LI M GI MIL DA NI VER (SAZ )
" " " " " " " " " " "
GEL
-1- -2-
ATEŞ ATTIM SAMANA DA GAYFE DE GOYDUM CEZVEYE DE
BAK DUMANA DUMANA YARİM GİTMİŞ GEZMEYE
SENİN ZALİM ANANI DA TA KÜÇÜKTEN ALIŞTIM DA
BEN GETİRDİM İMANA A GIZ SENİ GÖRMEYE
Bağlantı: Bağlantı
GIMILDAN GIMILDAN GIMILDANIVER
AH ŞÖYLE NAZLIM GIMILDANIVER
-3-
GAYFE DE GOYDUM FİNCANA
SELAM SÖYLEN AMCAMA
AMCAM KIZINI VERMEZSE DE
TURŞU DA GURSUN FİNCANA
Bağlantı
Hasan Avcı’dan alınan ve Manisa yöresine ait yukarıdaki türkü, Türk halk müziği türlerinden “mani” biçimine
örnektir. Türkünün usul özelliği bakımından ritmik yapısı, birleşik usullerden 9 zamanlıya örnektir ve ölçü sayısı
9/8’liktir.
BİLGİ NOTU
Tavır geleneksel Türk halk müziğinin en önemli özeliklerinden biridir. Türkülerin yörelere has söyleniş ve çalınış
biçimlerini ifade eder. Örneğin, sürmeli tavrının en önemli özelliği okuyucuların hançereleri ile yaptıkları trillerdir.
Üslûp okuyucunun kendine özgü teknik, renk, biçimlendirme ve söyleyiş özelliğini ifade eder.
44