Page 43 - TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 10
P. 43

TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 10                                                                          2. ÜNİTE





                    ETKİNLİK
                •   Aşağıda verilen çârgâh makamı dizisine örnek türkünün solfejini yapınız.
                •   Aşağıda verilen çârgâh makamı dizisine örnek türkünün sözlerini yöresel üslûp/tavır, ağız/şive
                    özelliklerine dikkat ederek seslendiriniz.
                                          SİVASTOPOL ÖNÜNDE YATAN GEMİLER
                                        SİVASTOPOL ÖNÜNDE YATAN GEMİLER
                 Yöresi
                                                                                            : Ank. Dev. Kons.
              Yöresi     : Kastamonu                                        Derleyen   : Ank. Dev. Kons.
                            : Kastamonu
                                                                                 Derleyen
                            : İhsan Ozanoğlu
                 Kaynak kişi
                                                                                 Notaya Alan : Mehmet Özbek
              Kaynak Kişi : İhsan Ozanoğlu                                  Notaya Alan : Mehmet Özbek

                  q =60                                 œ œ   œ  œ            œ   œ™       œ
               &  c  œ œ™ œ œ™        œ   œ  œ  œ                   œ  œ œ           œ  œ      œ  œ  œ    ™ ™
                     Sİ VAS  TO POL   Ö   NÜN   DE     YA  TA       N  GE Mİ      LE                 R
              3                     œ
                                         œ
                                                         œ œ œ
                                               œ
                    ™  œ œ  œ  œ œ     œ œ ™       œ  œ œ œ          œ   œ œ    œ  œ  œ  œ  œ  œ™     ‰   ™
               &    ™                                                                                     ™
                     A  TAR    Nİ ZA        M  TO     PU                DÜN YA     İ     Nİ   LER

              5                                               œ
                    ™ œ™ œ œ œ        œ   œ  œ   œ      œ œ      œ  œ  œ œ     œ  œ™  œ  œ  œ  œ  œ  œ    ™
               &    ™                                                                                     ™

                     AS   KE RE   Gİ  Dİ        YOR     BA  BA         Yİ  ĞİT    LE                 R

              7
                   œ œ    œ   œ œ  œ  œ   œ œ    œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ         œ  œ  œ         œ™
               &                                                         œ œ              œ  œ         ‰

                   A  NA     CU ĞU    M   A  NA     CU    ĞU         M   BA NA     AĞ     LA   MA


              9
                   œ œ  ™   œ œ    œ   œ ™  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ   œ œ     œ  œ   œ  œ      œ™
               &                                                                          œ           ‰

                   E ĞER   GEL  ME     Zİ      SE                M   KA  RA     BAĞ    LA    MA




                            -1-                                              -2-

                  SİVASTOPOL ÖNÜNDE YATAN GEMİLER               SİVASTOPOL ÖNÜNDE SIRA SÖĞÜTLER

                  ATAR NİZAM TOPU DÜNYA İNİLER                  OTURMUŞ BİNBAŞI ASKER ÖĞÜTLER
                  ASKERE GİDİYOR BABA YİĞİTLER                  VADESİNDEN EVVEL ÖLEN YİĞİTLER
                    ANACIĞIM, ANACIĞIM BANA AĞLAMA                 ANACIĞIM , ANACIĞIM GİNE GELİRİM
                    EĞER GELMEZ İSEM KARA BAĞLAMA                  EĞER GELMEZ İSEM ŞEHİD OLURUM

                    Âşık İhsan Ozanoğlu’ndan alınan ve Kastamonu yöresine ait yukarıdaki türkü, Türk halk müziği türlerinden
                    koçaklama biçimine örnektir. Bu türlerde ağırlıklı olarak savaş, kahramanlık, yiğitlik, askerlik gibi konular ele
                    alınmaktadır. Türkü, sözlerinde ağız/şive özellikleri açısından Karadeniz yöresinden örnekler barındırmaktadır.
                    Türkünün usul özelliği bakımından ritmik yapısı, ana usullerden 4 zamanlıya örnektir ve ölçü sayısı 4/4’lüktür.




                                                                                                          41
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48