Page 10 - ÇALGI EĞİTİMİ UT | 10
P. 10
İÇİNDEKİLER
3. ÜNİTE ETÜT VE ESER İCRASI - II ................................................................................... 59
..
2. ÜNİTE
3. ÜNİTE ETÜT VE ESER İCRASI-IITEKNİK ÇALIŞMALAR-I
3.1. Kürdî Makamında Etüt ve Eser İcrası .......................................................... 60
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
3. 3.
Adı Soyadı :
Sınıfı : 3.1.1. Kürdî Makamında Ritmik Etüt Uygulamaları .................................... 60
Numarası :
YÖNERGE : Aşağıdaki tablo, kendinizi değerlendirmeniz için hazırlanmıştır. “Teknik Çalışmalar-I” ünitesindeki
ÜNİTE
bilgi ve becerinizi doğu şekilde ifade eden seçeneğin altına (X) işareti koyunuz. ÜNİTE
Çok İyi İyi Orta Kabul Çok ETÜT VE ESER İCRASI - II 3.1.2. Kürdî Makamında Melodik Etüt Uygulamaları .................................. 63
Gözlenecek Davranışlar Edilebilir Zayıf
5 4 3 2 1
1 Utta teknik çalışmalar için hazırlık yaparım.
2 Vibratonun tanımını yaparım.
Kavramlar
3 Ut icrasında vibrato tekniğini kullanırım. Makam, Kürdî, Acem-kürdî, Muhayyer-kürdî, Hicaz, Nihâvend, Etüt, Eser,
Ritmik, Melodik 3.1.3. Kürdî Makamında Eser Uygulamaları ..............................................
4 Legatonun tanımını yaparım. 65
5 Ut icrasında legato uygulaması yaparım. Neler Öğreneceksiniz?
6 Staccatonun tanımını yaparım. 3.1.1. Kürdî Makamında Ritmik Etüt Uygulamaları
3.1.2. Kürdî Makamında Melodik Etüt Uygulamaları
7 Ut icrasında staccato uygulamasını yaparım. 3.1.3. Kürdî Makamında Eser Uygulamaları
3.2.1. Acem-kürdî Makamında Ritmik Etüt Uygulamaları
3.2.2. Acem-kürdî Makamında Melodik Etüt Uygulamaları
TOPLAM 3.2.3. Acem-kürdî Makamında Eser Uygulamaları
3.3.1. Muhayyer-kürdî Makamında Ritmik Etüt Uygulamaları 3.2. Acem-kürdî Makamında Etüt ve Eser İcrası .................................................. 73
3.3.2. Muhayyer-kürdî Makamında Melodik Etüt Uygulamaları
3.3.3. Muhayyer-kürdî Makamında Eser Uygulamaları
3.4.1. Hicaz Makamında Ritmik Etüt Uygulamaları
3.4.3. Hicaz Makamında Eser Uygulamaları
Değerlendirme: Bu ölçekten alınabilecek en yüksek puan 35; en düşük puan 7 ’dir. Bu puanı 5’lik not siste- 3.4.2. Hicaz Makamında Melodik Etüt Uygulamaları
mine aşağıdaki şekilde çevirebilirsiniz. Örneğin bu ölçekten 28 puan almış olduğunuzu varsayalım; 3.5.1. Nihâvend Makamında Ritmik Etüt Uygulamaları 3. ünite
3.5.2. Nihâvend Makamında Melodik Etüt Uygulamaları tanıtım sunusu
35 28 3.5.3. Nihâvend Makamında Eser Uygulamaları karekodudur.
100 X 3.2.1. Acem-kürdî Makamında Ritmik Etüt Uygulamaları .......................... 73
x= 100x28=2800:35=80 puanın 5’lik sistemdeki karşılığı 4’tür. Bu çalışmada başarılı sayılmanız için 60 veya Ünite Konuları
daha fazla puan aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli düzeyde demektir. 59 veya altında puan almış-
sanız ilgili konuda önceki öğrendiklerinizi tekrar ediniz. 3.1. Kürdî Makamında Etüt ve Eser İcrası
3.2. Acem-kürdî Makamında Etüt ve Eser İcrası
3.3. Muhayyer-kürdî Makamında Etüt ve Eser İcrası 3. ünite
3.4. Hicaz Makamında Etüt ve Eser İcrası karekodudur.
3.5. Nihâvend Makamında Etüt ve Eser İcrası
3.2.2. Acem-kürdî Makamında Melodik Etüt Uygulamaları ........................ 74
59 59
3.2.3. Acem-kürdî Makamında Eser Uygulamaları .................................... 75
OKUMA PARÇASI ......................................................................................... 77
3.3. Muhayyer-kürdî Makamında Etüt ve Eser İcrası ........................................... 79
3.3.1. Muhayyer-kürdî Makamında Ritmik Etüt Uygulamaları .................... 79
3.3.2. Muhayyer-kürdî Makamında Melodik Etüt Uygulamaları .................. 80
3.3.3. Muhayyer-kürdî Makamında Eser Uygulamaları ............................... 81
3.4. Hicaz Makamında Etüt ve Eser İcrası ............................................................ 85
3.4.1. Hicaz Makamında Ritmik Etüt Uygulamaları .................................... 85
3.4.2. Hicaz Makamında Melodik Etüt Uygulamaları .................................. 87
3.4.3. Hicaz Makamında Eser Uygulamaları .............................................. 89
3.5. Nihâvend Makamında Etüt ve Eser İcrası ................................................... 94
3.5.1. Nihâvend Makamında Ritmik Etüt Uygulamaları ............................. 94
3.5.2. Nihâvend Makamında Melodik Etüt Uygulamaları ........................... 98
3.5.3. Nihâvend Makamında Eser Uygulamaları ....................................... 101
OKUMA PARÇASI ........................................................................................ 103
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ..................................................................... 104
TERİMLER SÖZLÜĞÜ ......................................................................................... 106
KAYNAKÇA ......................................................................................................... 108
MÜZİK ESERİ KAYNAKÇASI .................................................................................... 108
GENEL AĞ KAYNAKÇASI ..................................................................................... 109
GÖRSEL KAYNAKÇASI ........................................................................................ 109
CEVAP ANAHTARI ................................................................................................. 109
TÜRKİYE’NİN MÜLKİ İDARE BÖLÜMLERİ İLE
KARA VE DENİZ KOMŞULARI HARİTASI............................................................... 110
TÜRK DÜNYASI HARİTASI ................................................................................... 111
9

