Page 54 - ÇALGI EĞİTİMİ UT | 10
P. 54

2. ÜNİTE                                                                                   TEKNİK ÇALIŞMALAR-I




             NOT:    Staccato, legatonun tersi olan bir ifade şeklidir. Koro ve orkestralarda bu terimler, uttaki tekniklerini gör-
                    düğünüz legato ve staccato dışında bütün enstrümanlar, notada yazılı olmasa da bir ifade vasıtası olarak
                    kullanılır. Utta da çalıştığımız bu teknikler dışında her sesi bir sonrakine uzatarak ve mızrap vurarak daha
                    uzun legato pasajlar yapılabilir.







             ALIŞTIRMA      26  Aşağıdaki eserin staccato ile çalınacak bölümlerini kendiniz belirleyerek uygulayınız.




              26














































               Sesleri dokuyan müzik sanatının, tıpkı bir kumaş gibi, bir iç bir de dış dokusu veya bir tersi bir yüzü, ya da bir
                altyapısı bir üstyapısı vardır. Ezgi sözcüğü ile karşılayabileceğimiz melodi üst yapısıdır müziğin. Ezgi, nota
               dizileri ile ritmin kaynaşmasından ortaya çıkar. Alaturka müzikte nota dizilerini makamlar, ritmi de sınırı belirli
                 birtakım usuller kıskıvrak bağlar. Makam ile usul hazır elbisesidir ezginin. Başka bir deyimle, bu kalıplara
               girmek zorundadır ezgi. Makamların egemenliği, bestecinin anlatım gücünü baskı altına alır. Zira her makam,
                                         nesnelleşmiş ve genelleşmiş ezgi ögeleri taşır.


                                               Akay, İ. (1979). Atatürkçülüğün İlkeleri.
                                                                        {  {


                                     {  {                                                      {  {






                                                                                                              53
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59