Page 55 - ÇALGI EĞİTİMİ UT 10
P. 55

2. ÜNİTE                                                                                         TEKNİK ÇALIŞMALAR-I



                   NOT:    Staccato, legatonun tersi olan bir ifade şeklidir. Koro ve orkestralarda bu terimler, uttaki tekniklerini gör-
                          düğünüz legato ve staccato dışında bütün enstrümanlar, notada yazılı olmasa da bir ifade vasıtası olarak
                          kullanılır. Utta da çalıştığımız bu teknikler dışında her sesi bir sonrakine uzatarak ve mızrap vurarak daha
 24                       uzun legato pasajlar yapılabilir.
 ALIŞTIRMA   Aşağıda verilen  alıştırmaları staccato işaretlerine dikkat ederek uygulayınız.
 25




                   ALIŞTIRMA     26   Aşağıdaki eserin staccato ile çalınacak bölümlerini kendiniz belirleyerek uygulayınız.





                   26













































                     Sesleri dokuyan müzik sanatının, tıpkı bir kumaş gibi, bir iç bir de dış dokusu veya bir tersi bir yüzü, ya da bir
                      altyapısı bir üstyapısı vardır. Ezgi sözcüğü ile karşılayabileceğimiz melodi üst yapısıdır müziğin. Ezgi, nota
                     dizileri ile ritmin kaynaşmasından ortaya çıkar. Alaturka müzikte nota dizilerini makamlar, ritmi de sınırı belirli
                       birtakım usuller kıskıvrak bağlar. Makam ile usul hazır elbisesidir ezginin. Başka bir deyimle, bu kalıplara
                     girmek zorundadır ezgi. Makamların egemenliği, bestecinin anlatım gücünü baskı altına alır. Zira her makam,
                                               nesnelleşmiş ve genelleşmiş ezgi ögeleri taşır.


                                                    Akay, İ. (1979). Atatürkçülüğün İlkeleri.



                                           {  {                               {  {                   {  {







                                                                                                                    53
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60