Page 154 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA 10
P. 154
Uygulama Değerlendirme
Aşağıda verilen eserlerden çalabildiklerinizi tabloya işaretleyiniz. Tamamlayamadığınız ölçüleri
tablodaki ilgili sütuna yazarak öğretmeninizle değerlendiriniz.
Eser Adı Tamamlandı Tamamlanamayan Ölçüler
Les Bergers
Concertino in D Minor
Concerto (1. Position)
Adeste Fideles
A Popular Song
Karahisar Kalesi
Polka
Melodie
T
onal,
Makamsal
I.
onumda
K
ve
Müzik
5.2. I. Konumda Tonal, Makamsal ve Popüler Müzik Uygulama Dağarcığı
Dağarcığı
Uygulama
opüler
P
5.2.
Öğrencilerin ulusal ve evrensel müzik kültürü oluşturabilmesi için tonal, makamsal ve popüler
eserleri tanıması oldukça önemlidir. Müzikal beceri ve davranışların kazanılması ve özümsenmesi
için farklı stillerdeki eserleri tanımak, farklı müzik türlerinden oluşan dağarcık oluşturmak ve sergi-
lemek gerekmektedir. Müzik öğrencilerinin eğitim hayatı süresince farklı müzik türlerindeki eserleri
çalması mesleki hayatlarına katkıda bulunacak, teknik ve müzikal gelişimlerini destekleyecektir.
onal Eserler Çalma
5.2.1. I. Konumda Tonal Eserler Çalma
onumda T
5.2.1. I. K
I. konumda tonal eserler çalma, özellikle Batı müziği ile ilgili teorik ve pratik birikim sağlama, I.
konuma hâkimiyeti pekiştirmek ve dağarcık oluşturmak için oldukça önemlidir.
Ders İçi Çalışma
İlkbahar (Dört Mevsim), Macar Dansı, Adagio adlı eserleri müzikal dinamiklere dikkat ederek
çalınız.
İLKBAHAR (DÖRT MEVSİM)
Antonio Vivaldi
(Antonyo Vivaldi)
œ
B b b 4 œ j œ œ œ œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ
4
f p
5 j œ j œ j
œ
œ
œ
B b b œ œ œ œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ‰ œ œ œ œ œ J œ œ œ œ œ œ J œ œ
f
9 œ j œ j œ j U
b
œ
œ
B b J œ œ œ œ œ œ ‰ œ œ œ œ œ J œ œ œ œ œ œ J œ œ œ œ ‰ œ œ œ . ‰
œ œ
œ
J
J
p f
152 5. ÜNİTE