Page 154 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA 10
P. 154

Uygulama Değerlendirme
                     Aşağıda verilen eserlerden çalabildiklerinizi tabloya işaretleyiniz. Tamamlayamadığınız ölçüleri
                  tablodaki ilgili sütuna yazarak öğretmeninizle değerlendiriniz.


                                Eser Adı                     Tamamlandı           Tamamlanamayan Ölçüler
                              Les Bergers
                         Concertino in D Minor
                          Concerto (1. Position)
                             Adeste Fideles
                            A Popular Song
                            Karahisar Kalesi
                                 Polka
                                Melodie


                                         T
                                          onal,
                                                 Makamsal
                         I.
                             onumda
                           K
                                                               ve
                                                                              Müzik
                   5.2. I. Konumda Tonal, Makamsal ve Popüler Müzik Uygulama Dağarcığı
                                                                                                    Dağarcığı
                                                                                      Uygulama
                                                                     opüler
                                                                   P
                   5.2.
                   Öğrencilerin ulusal ve evrensel müzik kültürü oluşturabilmesi için tonal, makamsal ve popüler
                 eserleri tanıması oldukça önemlidir. Müzikal beceri ve davranışların kazanılması ve özümsenmesi
                 için farklı stillerdeki eserleri tanımak, farklı müzik türlerinden oluşan dağarcık oluşturmak ve sergi-
                 lemek gerekmektedir. Müzik öğrencilerinin eğitim hayatı süresince farklı müzik türlerindeki eserleri
                 çalması mesleki hayatlarına katkıda bulunacak, teknik ve müzikal gelişimlerini destekleyecektir.
                                             onal Eserler Çalma
                   5.2.1. I. Konumda Tonal Eserler Çalma
                                onumda T
                   5.2.1. I. K
                   I. konumda tonal eserler çalma, özellikle Batı müziği ile ilgili teorik ve pratik birikim sağlama, I.
                 konuma hâkimiyeti pekiştirmek ve dağarcık oluşturmak için oldukça önemlidir.
                     Ders İçi Çalışma
                     İlkbahar (Dört Mevsim), Macar Dansı, Adagio adlı eserleri müzikal dinamiklere dikkat ederek
                  çalınız.


                                                İLKBAHAR (DÖRT MEVSİM)
                                                                                                    Antonio Vivaldi
                                                                                                   (Antonyo Vivaldi)
                                                                             œ
                  B  b b 4  œ j  œ œ œ  œ œ  . œ  œ  œ  œ œ œ  œ œ  . œ  œ  œ  œ  œ œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ œ œ  œ  œ  . œ  œ  œ
                         4
                           f                                                             p


                 5                                                 j             œ       j             œ       j
                                                   œ
                                                                          œ
                                                                                                œ
                  B  b b  œ œ œ  œ œ  . œ  œ  œ  œ  œ œ  œ  œ‰   œ   œ  œ œ   œ  J  œ   œ   œ  œ œ  œ  J  œ   œ
                                                                 f

                 9       œ                       j           œ      j           œ      j                  U
                      b
                                                      œ
                                                                         œ
                  B  b J   œ  œ  œ  œ œ    œ  ‰  œ  œ  œ œ  œ  J  œ  œ  œ  œ œ  œ  J  œ  œ  œ  œ  ‰  œ  œ œ  .  ‰
                                                                                                     œ œ
                                    œ
                                                                                            J
                              J
                                                p                                     f
                  152   5. ÜNİTE
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159