Page 37 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA 10
P. 37

Müzikte kullanılan anlatım terimlerinden bazıları Tablo 4’te verilmiştir.

                   Tablo 4: Anlatım Terimleri
                 Terimler       Anlamları                       Terimler       Anlamları
                 Agitato        Telaşlı, acele.                 Cantabile      Şarkı söyler stilde.
                 Animato        Canlı, coşkulu.                 Energico       Enerjik.
                 Dolce          Tatlı, tatlılıkla.              Grazioso       Zerafetle.
                 Espressivo     Anlamlı, duygulu, içten.        Risoluto       Kararlı.
                 Maestoso       Görkemli.                       Con sordino    Sürdin ile.
                 Leggiero       Nazlı, incelikle.               Sostenuto      Tutarak.
                 Vivace         Canlı, çabukça, kıvrakça.       Vivo           Canlı.
                 Scherzando  Şakacı bir deyişle.                Marcato        Belirterek.


                   1.4.2. Etüt Çalarken Anlatım Terimlerini Uygulama
                   1.4.2. Etüt Çalarken Anlatım Terimlerini Uygulama
                   Anlatım terimlerini uygulama becerilerini edinmek için etüt çalışmalarına önem verilmesi gerekir.
                 Etüt çalarken anlatım terimlerinin doğru uygulanabilmesi için sol elde tutuş ve sağ elde yay hâkimi-
                 yeti iyi seviyede olmalıdır. Bu yüzden etüt çalışmalarına geçmeden önce sol elde tutuş, sağ elde ise
                 yay çalışmaları yapılmalıdır.

                  Ders İçi Çalışma
                  Etude (Duo) ve Franz Wohlfahrt’ın Etude adlı çalışmaları anlatım terimlerine dikkat ederek çalınız.

                                                            ETUDE
                                                             (Duo)                           CharlesAuguste de Bériot
                     Andantino                                                                 (Çarl Aguste de Berio)
                                        4                                    0    œ    œ     ˙ #       ˙
                          4
               Öğrenci  B  4  ˙        œ    œ      ˙        œ    œ      œ    œ
                             p
                                   4
              Öğretmen  B  4                                                      œ    œ     ˙ #       œ    œ n
                          4
                             œ    œ    œ    œ      œ   œ    œ    œ      œ    œ


                 5         œ          œ                      œ      œ    œ                                 œ
                  B   œ          œ           œ    œ     œ                      œ    œ      œ    œ b   œ




                                 4                                  œ
                  B œ#     œ     ˙           œ    œ     ˙                œ     œ    œ      œ    œ #   ˙





                 9                                      0                                             ˙
                  B ˙            œ    œ      œ    œ     œ    œ      œ    œ     œ    œ       ˙ #




                  B        œ          œ           œ          œ           œ     œ    œ      œ b  œ  œ  œ  œ n  œ  œ  œ
                      œ  œ    œ  œ  œ    œ   œ  œ    œ  œ  œ    œ   œ  œ    œ    œ     œ

                                                                                    Viyola Çalmada Temel Unsurlar  35
                                      œ
                 13     œ  œ  œ    œ     œ        œ       œ  œ  œ   œ  œ                   4
                                   0
                           4
                  B   œ          œ #         œ  œ    œ  œ                œ  œ  œ    œ      ˙          œ    Œ



                  B œ#     œ     œ 4         œ    œ     œ                œ       œ     œ      œ    œ       Œ
                                      œ                      œ      œ       œ  œ    œ      œ    œ     œ
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42