Page 36 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA | 10
P. 36

Müzikte kullanılan anlatım terimlerinden bazıları Tablo 4’te verilmiştir.
               Tablo 4: Anlatım Terimleri
             Terimler       Anlamları                       Terimler      Anlamları
             Agitato        Telaşlı, acele.                 Cantabile     Şarkı söyler stilde.
             Animato        Canlı, coşkulu.                 Energico      Enerjik.
             Dolce          Tatlı, tatlılıkla.              Grazioso      Zerafetle.
             Espressivo     Anlamlı, duygulu, içten.        Risoluto      Kararlı.
             Maestoso       Görkemli.                       Con sordino   Sürdin ile.
             Leggiero       Nazlı, incelikle.               Sostenuto     Tutarak.
             Vivace         Canlı, çabukça, kıvrakça.       Vivo          Canlı.
             Scherzando  Şakacı bir deyişle.                Marcato       Belirterek.



               1.4.2. Etüt Çalarken Anlatım Terimlerini Uygulama
               1.4.2. Etüt Çalarken Anlatım Terimlerini Uygulama
               Anlatım terimlerini uygulama becerilerini edinmek için etüt çalışmalarına önem verilmesi gerekir.
            Etüt çalarken anlatım terimlerinin doğru uygulanabilmesi için sol elde tutuş ve sağ elde yay hâkimi-
            yeti iyi seviyede olmalıdır. Bu yüzden etüt çalışmalarına geçmeden önce sol elde tutuş, sağ elde ise
            yay çalışmaları yapılmalıdır.

              Ders İçi Çalışma
              Etude (Duo) ve Franz Wohlfahrt’ın Etude adlı çalışmaları anlatım terimlerine dikkat ederek çalınız.


                                                        ETUDE
                                                         (Duo)                           CharlesAuguste de Bériot
                 Andantino                                                                 (Çarl Aguste de Berio)
                                   4                                     0   œ    œ      ˙ #       ˙
                      4
           Öğrenci  B  4  ˙        œ    œ     ˙         œ    œ     œ    œ

                        p
                               4
         Öğretmen  B  4                                                      œ    œ      ˙ #       œ    œ n
                      4
                         œ    œ    œ    œ     œ    œ    œ    œ     œ    œ



             5         œ          œ                      œ      œ    œ                                 œ
              B  œ          œ            œ    œ    œ                       œ    œ      œ    œ b   œ




                             4                                  œ
              B œ#     œ    ˙            œ    œ    ˙                 œ     œ    œ      œ    œ #   ˙





             9                                      0                                             ˙
              B ˙           œ     œ      œ    œ    œ     œ      œ    œ     œ    œ       ˙ #





              B        œ          œ           œ          œ           œ     œ    œ      œ b  œ  œ  œ  œ n  œ  œ  œ
                 œ  œ     œ  œ  œ    œ   œ  œ    œ  œ  œ    œ   œ  œ    œ    œ     œ

                                                                               Viyola Çalmada Temel Unsurlar  35
                                  œ
             13     œ  œ  œ    œ     œ        œ       œ  œ  œ   œ  œ                   4
                               0
                       4
              B  œ           œ #         œ  œ    œ  œ                œ  œ  œ    œ      ˙          œ    Œ



              B œ#     œ    œ 4          œ    œ    œ                 œ       œ     œ     œ     œ       Œ
                                  œ                      œ      œ       œ  œ    œ      œ    œ     œ
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41