Page 33 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA 10
P. 33
≥ ≤
4
. .
4- B 4 œ œ œ œ . . œ œ œ œ . . œ œ œ œ . . œ œ œ œ . .
. .
. .
π ƒ ƒ π π ƒ ƒ π
≤
≥
. .
. .
. .
5- B 4 œ œ œ œ . . œ œ œ œ . . œ œ œ œ . . œ œ œ œ . .
4
π ƒ ƒ π π ƒ ƒ π
≤
≥
6- B 4 w w . .
4
w w
π ƒ π
5 π
B . . w w w w . .
π
ƒ π
9 w w
B . w w . .
.
π ƒ π
w w
7- B 4 w w . .
4
π ƒ ƒ π
5
B . . w w . .
p f w w
f p
9 w
B . . w w . .
w π
ƒ
©
1.3.2. Etüt Çalarken Nüans Terimlerini Uygulama
1.3.2. Etüt Çalarken Nüans Terimlerini Uygulama
Yay tekniklerinin gelişmesi için etüt çalmak önemlidir. Nüans terimlerini uygulama yay teknikleri-
nin bir parçasıdır. Bu nedenle etüt çalışmalarında yay hâkimiyetini geliştirmek için nüans terimlerini
uygulamaya özen gösterilmelidir. Etüt çalışmalarına geçmeden önce yapılan nüans çalışmaları yay
©
hâkimiyeti açısından oldukça önemlidir. Yay hâkimiyeti, nüans terimlerinin daha etkili uygunlanma-
sını sağlayacak; etüt ve eserlerde müzikaliteyi geliştirecektir.
© Viyola Çalmada Temel Unsurlar 31
©