Page 56 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 11
P. 56
2. Öğretmeninizin seslerinden herhangi birini verip çalacağı V7 ve Maj7 akorlarını sesleriyle yazarak akor şifrele-
rini noktalı alanlara belirtiniz.
1 2 3 4 5
&
.......... .......... .......... .......... ..........
3. Öğretmeninizin “la” ya da başka bir kılavuz ses verip çalacağı V7 ve Maj7 akorlarını sesleriyle yazarak akor şif-
relerini noktalı alanlara belirtiniz.
1 2 3 4 5
&
.......... .......... .......... .......... ..........
3.3. MİNÖR YEDİLİ AKORU
3.3.1. Minör yedili akorunu oluşturma
Majör dizilerin II, III ve VI. dereceleri ile minör dizilerin IV. derecesi üzerine kurulan üç sesli minör akorlara
yedililerinin de eklenmesiyle oluşan dört sesli akorlar minör yedili (min7) akorlardır.
Do majör w
w
w w w w w
w
& w w w w w
w
w w w
I II III IV V VI VII VIII
min7 min7 min7
La minör
w
& w w w w # w
w
w
w w w
I II III IV V VI VII VIII
min7
Bir başka ifadeyle min7’li akorlar, üç sesli temel konumda minör akorun üzerine K3’lü eklenmesiyle oluşur.
Eklenen bu ses ile kök ses arasındaki uzaklık K7’lidir. Adını kök sesinden alan min7’li akorlarda seslerin kök sese
ve birbirine göre konumlanışı aşağıdaki gibidir:
w
w
w
& T5 w K7 & B3 w K3
K3 w
w
w
K3
Dmin7 Dmin7
55