Page 105 - ÇALGI TOPLULUKLARI (ORTAK) TSM 11
P. 105

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÇALI MALARI




                 7. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI


                                               PERFORMANS GÖREVİ

                                                            ÇALGI TOPLULUKLARI TÜRK SANAT MÜZİĞİ
                               İçerik Düzeyi
                                                            Ünite Adı: Çeşitli Makamlarda Eser İcraları
                                                            Kazanım: Eseri topluluğun bir üyesi olarak çalar.

                        Sınıf Düzeyi               Beklenen Performans            Puanlama Yöntemi


                        Ortaöğretim                  Araştırma Yapma              Dereceli Puanlama
                          11. Sınıf                  Sunum Becerisi                   Anahtarı

               Sevgili Öğrenciler: Rast  makamında kendi seviyenize göre belirlemiş olduğunuz bir eseri, grup oluşturarak sınıfta sunmanızı
               istiyorum.
               Çalışmanı Yaparken Aşağıdaki Noktalara Dikkat Etmelisin
                  •  Çalışman için internet, ansiklopedi, dergi vb. kaynaklardan yararlanabilirsin.
                  •  Çalışmanı resim, fotoğraf vb. materyallerle destekleyebilirsin.
                  •  Çalışmanın sonunda hangi kaynaklardan yararlandığını belirtmelisin.
                  •  Bu çalışmayı aldıktan en geç 30 gün sonra teslim etmek zorundasın.
               Çalışmanın Değerlendirilmesi
                  Çalışma; “içerik (rast makamındaki eseri çalma), araştırma süreci (bilgiye ulaşma, toplama ve bir araya getirme), ilgi
               çekicilik  (merak  ve  ilgi  uyandırma),  sunu  becerisi  (zamanında,  açıklayıcı  bir  dilde  sunumu  gerçekleştirme),  zaman
               kullanımı (sunuyu verilen sürede tamamlama)” açısından değerlendirilecektir.

                                           DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI

                  Adı, Soyadı, Sınıfı, Numarası


                              Başlangıç             Kabul Edilir       Oldukça Başarılı Bir  Öğrenci  Görüş
               Ölçütler       Düzeyinde              Düzeyde                Düzeyde        Başarı   ve
                               1 Puan                 2 Puan                3 Puan          Puanı  Öneriler


                           Rast makamında         Rast makamında         Rast makamında
                İçerik  belirlemiş oldukları bir eseri  belirlemiş oldukları bir eseri  belirlemiş oldukları bir eseri
                         düşük düzeyde çaldılar.  orta düzeyde çaldılar.  ileri düzeyde çaldılar.

                        Bilgilerin çok azına kendi  Bilgilerin çoğuna kendi  Bilgilerin tamamına kendi
              Araştırma    çabasıyla ulaşmış,    çabasıyla ulaşmış,     çabasıyla ulaşmış,
                Süreci     bilgileri toplamış     bilgileri toplamış     bilgileri toplamış
                         ve bir araya getirmiştir.  ve bir araya getirmiştir.  ve bir araya getirmiştir.


                                              Çalışma genellikle yalın ve  Çalışmanın tümü yalın ve
                          Çalışma karmaşık bir
                Sunu                         düzgün bir anlatımla sunuldu,  düzgün bir anlatımla
               Becerisi  anlatımla sunuldu, çok az  çalışmanın çoğu anlaşıldı  sunuldu, tümü anlaşıldı
                          anlaşıldı ve ilgi çekti.
                                               ve çalışma biraz ilgi çekti.  ve çalışma çok ilgi çekti.
               Zamanı      Sunu 3-4 gün geç       Sunu 1-2 gün geç      Sunu tam gününde
              Kullanma       gerçekleşti.           gerçekleşti.           gerçekleşti.

                    Öğretmenin Geri Bildirimi

              *  Bir öğrencinin alacağı toplam puan 12’dir. Her bir öğrencinin puanı 100 üzerinden hesaplanarak bulunur.






                                                         103
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110