Page 112 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO | 11
P. 112

5. ÜNİTE




                      BİLGİ NOTU

                  Akorları oluşturan seslerin sırayla duyurulmasına arpej denir. Arpej çalışmaları akor çalma tekniğinin gelişti ril-
               mesinde son derece faydalı bir yöntemdir. Sağ elde pürüzsüz, temiz, dengeli ve vurgusuz sesler elde edebilmek; sol
               elde akor geçişlerini rahat yapabilmek için akorlar arpej çalışmalarıyla başlamalıdır.

               5.1.1(1.ETKİNLİK)

                      1. ETKİNLİK


                   Aşağıda verilen çalışmayı kırılarak çalma tekniğine dikkat ederek seslendiriniz.

                                ≥          ≤ 1        ≥              ≥           ≤ 2 ˙      w
                                                                                            ≥
                        ?   c   0    œ 0   ˙         1 w              0    1 œ             2 1 w
                                                      w
                               œ                     0 0 w            œ                    0 w

                                   ≤
                      ≥            4           ≥
                                                                                         ≥
                                                                             ≤
                 5    0     2     ˙          4 w                 ≥           ˙          w
                  ?         œ                2  w                      œ                w                .
                      œ                      0 w                œ                       w                .


                5.1.2. Etüt ve Eserlerde Üç Sesli Akorlar


                5.1.2.1 2. ETKİNLİK



                   Verilen arpej ve akor çalışmalarını entonasyona ve tel geçişlerindeki yay basıncına dikkat ederek seslendiriniz.


                               ≥           1      ≤                             œ 2     œ
                        ? 3     0    0     œ      œ                  1     0
             1              4  œ     œ                  œ    œ       œ    œ                   œ    œ




                 5    3            œ 4     œ                                œ       œ
                            0
                  ?         œ                    œ                    œ                    œ            .
                      œ                                 œ      œ                                 œ      .
                 5.1.2.2




                               ≥    0   1        ≤                       0    œ 2      œ
                        ?      0        œ        œ                   1
             2              c  œ    œ        œ        œ   œ    œ     œ   œ         œ        œ   œ    œ



                                4
                 3         0    œ         œ                               œ         œ
                  ?   3    œ         œ         œ         œ           œ         œ         œ         œ    .
                      œ                             œ          œ                              œ         .










                                                                                          ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11  111
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117