Page 120 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO | 11
P. 120

5. ÜNİTE


            5.2. Çelloda Eşlikli Çalma


                      HAZIRLIK ÇALIŞMASI


                 Johannes Brahms’ın (Yohannis Bırams) “Op.38 Mi Minör Çello Sonatı ” adlı eserinin video kayıtlarını seyrediniz.
              Çello ile piyano eşliği arasındaki uyumu gözlemleyiniz.


                5.2.1. Eşlikli Çalmanın Çok Seslilikteki Önemi

                Ana melodiyi destekleyerek ön plana çıkarmayı amaçlayan, aynı zamanda ezgiye içerik ve derinlik kazandıran yardım-
            cı parti  ya da parti ler eşlik olarak tanımlanır. Eşlik ve oda müziği çalışmalarının birliktelik sağlama, müzikaliteyi güçlen-
            dirme gibi önemli etkileri bulunur. Ayrıca bu çalışmalar öz güveninin, moti vasyonunun ve çalgı hâkimiyeti nin artmasına
            dolayısıyla entonasyonunun gelişmesine sebep olur.

                Solo ve eşlikli çalışmalarda nitelikli sesler üretmede doğru entonasyon çok önemli bir role sahipti r. İyi bir entonasyon
            için sol el parmakları tuşe üzerinde doğru konumlandırılarak kesin ve net sesler elde edilmelidir. Entonasyonu en iyi du-
            ruma geti rebilmek için mutlaka günlük parmak açma çalışmaları yapılmalıdır.


                      SIRA SENDE


                  Edward Elgar’ın “Op.85 Mi Minör Çello Konçertosu”nun video kayıtlarını seyrediniz. Çello ile orkestra eşliği
               arasındaki uyumu gözlemleyiniz.



                5.2.2. Eşlikli Etüt ve Eserler


                      3. ETKİNLİK


                  Verilen eşlikli etüt ve eserleri çalgınızla seslendiriniz.

                          UYARI


                     1, 2, 3 numaralı eşlikli egzersizleri entonasyona ve yay tekniklerine dikkat ederek seslendiriniz.
                 5.2.2.1                                                                      Sebastian Lee

                                                                                                Sebasti an Lee
                               ≥                                                  œ œ               œ œ œ ˙
                                                                                   œ
                                                              œ
                                                             œ œ
                                         œ
             1           ?  c        œ œ œ œ œ œ       œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
                                        œ œ
                                                                                           œ
                                                  œ
                               œ œ œ œ         œ œ œ  œ                œ
                            F
                                                                                                     œ
                         ?  c           ∑                   œ œ               œ œ œ œ œ œ       œ œ œ œ
                                                                                   œ
                                                                                                    œ ˙
                                                                                  œ œ
                                                              œ
                                                             œ œ
                                                                                           œ
                                                                       œ
                                                    œ œ œ œ œ œ   œ œ œ œ œ œ œ œ       œ œ œ œ
                                                 F
                 5    œ œ                 œ
                                                                œ
                  ?      œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ  œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ  œ  œ  ˙
                                                                                        œ
                                 œ
                                                       œ
                                                                              œ
                                          œ
                        œ
                  ?   œ œ   œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ  œ œ œ œ œ œ œ œ  œ œ œ œ  œ  œ  ˙
                         œ
                                                                œ
                                                                                        œ œ
                                 œ
                                                       œ
                                                                              œ
                                                                                          ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11  119
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125