Page 120 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO | 11
P. 120
5. ÜNİTE
5.2. Çelloda Eşlikli Çalma
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Johannes Brahms’ın (Yohannis Bırams) “Op.38 Mi Minör Çello Sonatı ” adlı eserinin video kayıtlarını seyrediniz.
Çello ile piyano eşliği arasındaki uyumu gözlemleyiniz.
5.2.1. Eşlikli Çalmanın Çok Seslilikteki Önemi
Ana melodiyi destekleyerek ön plana çıkarmayı amaçlayan, aynı zamanda ezgiye içerik ve derinlik kazandıran yardım-
cı parti ya da parti ler eşlik olarak tanımlanır. Eşlik ve oda müziği çalışmalarının birliktelik sağlama, müzikaliteyi güçlen-
dirme gibi önemli etkileri bulunur. Ayrıca bu çalışmalar öz güveninin, moti vasyonunun ve çalgı hâkimiyeti nin artmasına
dolayısıyla entonasyonunun gelişmesine sebep olur.
Solo ve eşlikli çalışmalarda nitelikli sesler üretmede doğru entonasyon çok önemli bir role sahipti r. İyi bir entonasyon
için sol el parmakları tuşe üzerinde doğru konumlandırılarak kesin ve net sesler elde edilmelidir. Entonasyonu en iyi du-
ruma geti rebilmek için mutlaka günlük parmak açma çalışmaları yapılmalıdır.
SIRA SENDE
Edward Elgar’ın “Op.85 Mi Minör Çello Konçertosu”nun video kayıtlarını seyrediniz. Çello ile orkestra eşliği
arasındaki uyumu gözlemleyiniz.
5.2.2. Eşlikli Etüt ve Eserler
3. ETKİNLİK
Verilen eşlikli etüt ve eserleri çalgınızla seslendiriniz.
UYARI
1, 2, 3 numaralı eşlikli egzersizleri entonasyona ve yay tekniklerine dikkat ederek seslendiriniz.
5.2.2.1 Sebastian Lee
Sebasti an Lee
≥ œ œ œ œ œ ˙
œ
œ
œ œ
œ
1 ? c œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ œ
œ
œ
œ œ œ œ œ œ œ œ œ
F
œ
? c ∑ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
œ ˙
œ œ
œ
œ œ
œ
œ
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
F
5 œ œ œ
œ
? œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙
œ
œ
œ
œ
œ
œ
? œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙
œ
œ
œ œ
œ
œ
œ
ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11 119