Page 157 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11
P. 157
4. ÜNİTE
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
Adı ve Soyadı : ........................................................................................
Sınıfı : ...................
Numarası : ...................
YÖNERGE : Bu form, öğrencinizin “Dizi-Makamlar ve İlgili Dağarcık III” ünitesindeki öğrenme becerilerini
ölçmeniz amacıyla hazırlanmıştır. Öğrencinizin belirtilen ölçütleri öğrenme düzeyini en doğru yansıtan seçeneğin
altına (a) işareti koyunuz.
DERECELER
Sıra DEĞERLENDİRİLECEK TUTUM VE DAVRANIŞLAR Çok İyi İyi Orta Kabul Zayıf
No Edilebilir
5 4 3 2 1
Nihavent makamı dizisini, yay tekniklerine ve
1
pozisyon geçişlerine dikkat ederek çalar.
Nihavent makamı dizisini yerinden, 1 ses ve 4 ses
2
göçürerek çalar.
Hicaz makamını seyir özelliklerine dikkat ederek
3
çalar.
Hicaz makamında verilen eserleri, yay teknikleri-
4
ne ve pozisyon geçişlerine dikkat çekerek çalar.
La majör dizisini, yay tekniklerine ve pozisyon
5
geçişlerine dikkat çekerek çalar.
Doğal, armonik ve melodik fa diyez minör dizileri-
6
ni doğru entonasyon ile çalar.
Nikriz makamını seyir özelliklerine dikkat çekerek
7
yorumlar.
Nikriz makamında verilen bir etüt veya eser
8 örneğini yerinden, 1 ses ve 4 ses göçürmeleriyle
yorumlar.
Mi bemol majör dizisini doğru parmak numara-
9
larıyla çalar.
Doğal do minör dizisini yay tekniklerine ve
10
pozisyon geçişlerine dikkat ederek çalar.
Karcığar makamında verilen bir etüt veya eser
11 örneğini yerinden, 1 ses ve 4 ses göçürmeleriyle
yorumlar.
Not: Bu ölçekten alabileceğiniz en yüksek puan 55, en düşük puan 11’dir.
Bu puanı, 5’lik not sistemine aşağıdaki şekilde çevirebilirsiniz.
Örneğin bu ölçekten 40 puan almış olduğunuzu varsayalım.
55 40
100 x
----------------
X=100x40=4000:55=73 puandır. 73 puanın 5’lik sistemdeki karşılığı 4’tür. Bu çalışmada başarılı sayılmanız için
60 veya daha fazla puan almanız gerekmektedir.
156 DİZİ-MAKAMLAR VE İLGİLİ DAĞARCIK III