Page 186 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11
P. 186
5. ÜNİTE
Ölçme ve Değerlendirme
A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcüğü yazınız.
1. Aynı anda çalınan üç ya da dört sesten oluşan ses gruplarına ……………………………denir.
2. Çelloda akoru oluşturan seslerin aynı anda duyurulması………………………… gereği mümkün
değildir.
B. Aşağıdaki açık uçlu soruların cevaplarını boş bırakılan yerlere yazınız.
3. Çok seslendirmenin unsurlarından biri olan akorun çello çalmadaki beceriye ve müzikaliteye olan
katkıları nelerdir?
...................................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................................
4. Çelloda akor çalarken dikkat edilmesi gereken unsurları yazınız.
...................................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................................
5. Üç sesli ve dört sesli akorun nasıl çalındığını açıklayınız.
...................................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................................
6. Çift sesli etüt ve eser çalınırken dikkat edilmesi gereken unsurları yazınız.
...................................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................................
7. Çelloda eşlikli çalmanın çok seslendirmeye olan katkıları nelerdir?
..................................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................................
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları okuyarak doğru seçeneği işaretleyiniz.
8. Eşlikli çalmanın öğrenciye olan en önemli katkısı öğrencinin entonasyon probleminin ortadan kalkmasına
yardımcı olmasıdır.
Bu problemin ortadan kalkması öğrenciye en çok hangi özelliği kazandırır?
A) Sahne duruşu
B) Özgüven
C) Ses dolgunluğu
D) Çelloyu doğru tutuş
E) Birlikte çalmada uyum
NOT: Cevaplarınızı cevap anahtarıyla karşılaştırınız. Yanlış cevap verdiğiniz ya da cevap verirken tereddüt ettiğiniz sorularla
ilgili konuları veya faaliyeti geri dönerek tekrarlayınız. Cevaplarınızın tümü doğru ise bir sonraki öğrenme faaliyetine geçiniz.
Çok Seslilik II 185