Page 81 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO | 11
P. 81

4. ÜNİTE



             4. ÜNİTE       ÇELLODA II. POZİSYON VE UYGULAMALAR



            4.1. Çelloda II. Pozisyon


                      HAZIRLIK ÇALIŞMASI


                 J.S. Bach’ın “Çello Süit No.1 Sol Majör Allemande” adlı eserinin video kayıtlarını seyrediniz. Eserdeki pozisyon
              değişikliklerini gözlemleyiniz.


                4.1.1. Çelloda II. Pozisyon Kavramı

                Çelloda I-IV ve III. pozisyonlardan sonra II. pozisyon gelir. III. pozisyonda konum değişti rirken sol elde uygulanan tüm
            kurallar II. pozisyon için de geçerlidir. II. pozisyon, I. pozisyon doğal konumda bulunan sol elin bütün hâlinde yarım ses
            ti zleşti rilerek 2. parmağın bastı ğı sese 1. parmağın yerleşti rilmesi şeklinde oluşur. Örneğin la telinde parmaklar sırasıyla
            1. parmak “do’’, 2. parmak “do diyez/re bemol”, 3. parmak “re”, 4. parmak “re diyez/mi bemol” notasına gelecek şekilde
            yerleşti rilir (Görsel 4.1, Görsel 4.2).

































                      Görsel 4.1: Çelloda II. poz�syon       Görsel 4.2: Çelloda II. poz�syonun önden görünüşü


                      BİLGİ NOTU


                  Konum doğruluğunu kontrol etmek için “la” telinde 3. parmağa denk gelen ‘’re’’ sesi ile yanındaki boş tel ‘’re’’
               sesi birlikte tı nlatı lır. Böylece el ve parmakların doğru yerde konumlandırılması ve istenilen netlikte ses elde edil-
               mesi sağlanır. Aynı çalışma diğer teller için de uygulanır.




                      SIRA SİZDE

                  Öğretmeninizden yardım alarak sol elinizi tuşede II. konum bölgesine yerleşti riniz. Hareketi  ayna karşısında sık
               sık tekrarlayınız ve kendinizi kontrol ediniz.





          80 ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86