Page 81 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO | 11
P. 81
4. ÜNİTE
4. ÜNİTE ÇELLODA II. POZİSYON VE UYGULAMALAR
4.1. Çelloda II. Pozisyon
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
J.S. Bach’ın “Çello Süit No.1 Sol Majör Allemande” adlı eserinin video kayıtlarını seyrediniz. Eserdeki pozisyon
değişikliklerini gözlemleyiniz.
4.1.1. Çelloda II. Pozisyon Kavramı
Çelloda I-IV ve III. pozisyonlardan sonra II. pozisyon gelir. III. pozisyonda konum değişti rirken sol elde uygulanan tüm
kurallar II. pozisyon için de geçerlidir. II. pozisyon, I. pozisyon doğal konumda bulunan sol elin bütün hâlinde yarım ses
ti zleşti rilerek 2. parmağın bastı ğı sese 1. parmağın yerleşti rilmesi şeklinde oluşur. Örneğin la telinde parmaklar sırasıyla
1. parmak “do’’, 2. parmak “do diyez/re bemol”, 3. parmak “re”, 4. parmak “re diyez/mi bemol” notasına gelecek şekilde
yerleşti rilir (Görsel 4.1, Görsel 4.2).
Görsel 4.1: Çelloda II. poz�syon Görsel 4.2: Çelloda II. poz�syonun önden görünüşü
BİLGİ NOTU
Konum doğruluğunu kontrol etmek için “la” telinde 3. parmağa denk gelen ‘’re’’ sesi ile yanındaki boş tel ‘’re’’
sesi birlikte tı nlatı lır. Böylece el ve parmakların doğru yerde konumlandırılması ve istenilen netlikte ses elde edil-
mesi sağlanır. Aynı çalışma diğer teller için de uygulanır.
SIRA SİZDE
Öğretmeninizden yardım alarak sol elinizi tuşede II. konum bölgesine yerleşti riniz. Hareketi ayna karşısında sık
sık tekrarlayınız ve kendinizi kontrol ediniz.
80 ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11