Page 84 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO | 11
P. 84
4.1.3.6 Josef Werner
4. ÜNİTE
Josef Werner
1 œ œ b 2 œ b 4 4 1 2
? 3 1 œ œ b 2 œ b 4 1 2 4
6 4 œ b œ b œ b
œ b œ b œ b
1. Tel 2. Tel 3. Tel 4. Tel
5 œ œ b œ b œ œ œ
? œ œ b œ b œ œ œ œ b œ Œ
œ b œ b œ œ œ b œ
œ b œ b œ œ b ˙
4.2. II. Pozisyonda Açık Konum
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
J.S. Bach’ın “Çello Süit No.1 Sol Majör Courante” adlı eserinin video kayıtlarını seyrediniz. Eserdeki pozisyon
değişikliklerini gözlemleyiniz.
4.2.1. II. Pozisyon Açık Konumda Notalar
II. pozisyonda açık konum, “aşağı doğru açık konum” ve “aşağı doğru kapalı konum” olmak üzere iki farklı şekilde
seslendirilir.
Aşağı Doğru Açık Konum
II. pozisyon aşağı doğru açık konumda 1. parmak yerinde dururken, 2. parmak el ayasından açılarak 3. parmağın bu-
lunduğu notaya uzatı lır. Diğer parmaklar da sırasıyla yarımşar ses aralıklı şekilde tel üzerine yerleşti rilir. Örneğin la telinde
1. parmak “do” notasına basılırken 2. parmak “re” notasına, 3. parmak “re diyez/mi bemol” notasına, 4. parmak “mi”
notasına basılır.
4.1.2 (3. etkinlik)
3. ETKİNLİK
Aşağıda verilen alıştı rmayı II. pozisyon aşağı doğru açık konumda seslendiriniz.
≥ 4
2
1 œ œ œ# 3 œ ≤ 4 1 2 3
2
4
? c 1 œ œ œ# 3 œ œ b œ œ# œ 1 2 3 4
œ b œ œ# œ
3. Tel
1. Tel 2.Tel 3. Tel 4. Tel
Aşağı Doğru Kapalı Konum
Aşağı doğru kapalı konum, II. pozisyon doğal durumda bulunan sol elin bütün hâlinde yarım ses ti z konumlandırılma-
sıyla oluşur. Örneğin la telinde parmaklar sırasıyla 1. parmak “do diyez”, 2. parmak “re”, 3. parmak “re diyez”, 4. parmak
“mi” notasına denk gelecek şekilde yerleşti rilir.
4.1.2 (4. etkinlik)
4. ETKİNLİK
Aşağıda verilen alıştı rmayı II. pozisyon aşağı doğru kapalı konumda seslendiriniz.
≥ 4
2
1 œ # œ œ# 3 œ ≤ 4 1 2 3
2
4
? c 1 œ # œ œ# 3 œ œ œ œ# œ 1 2 3 4
œ œ œ# œ
2.Tel
1. Tel 3. Tel 3. Tel 4. Tel
ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11 83

