Page 97 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO | 11
P. 97

4. ÜNİTE


                4.3.2. I-II-III-IV. Konum Geçişli Etüt ve Eserler

                I-II-III-IV. pozisyon geçişi, tuşede I. konum doğal durumda bulunan sol el parmaklarının -el kalıbı bozulmadan- olduğu
            gibi II-III veya IV. konuma taşınması ile gerçekleşir. Konumlar arası geçişte başparmak tuşeyi sıkmamalı, ön kolun ve par-
            makların doğallığı bozulmadan sol el bütün hâlinde taşınmalıdır.


                      7. ETKİNLİK


                  I-II-III-IV. pozisyonlarda verilen pozisyon geçişli alıştı rmaları konum geçiş kurallarına dikkat ederek seslendiriniz.

                          UYARI

                     Pozisyon geçişlerinde dizi, etüt ve eserleri seslendirirken sol elin kalıbını bozmayınız ve bütün hâlinde
                  ön kolun hareketi ni temel alınız. Tuşe üzerinde hareket ederken başparmağı sıkmadan pozisyonlara göre
                  4.3.2.3                                                                   Marian Miedlar
                  yer değişti rmeye dikkat ediniz.


                                                                      3 o                      Marian Miedlar
                         Allegretto     1  œ  œ  œ         œ  œ 4  œ  œ   1   3           4 œ 3   4  . œ  œ
                                                           3
                                              4
                                           3
                                   4
                                  œ     œ           œ                     œ  œ #  œ       œ
                         ? # 2                                                       œ
             1                 4
                          3 o    F
                                           1
                                                                                           1 œ
                  4        . œ        œ 4  œ  œ  œ  œ  œ     2 œ  œ #  œ  œ  1 œ  1 œ     œ    2  œ #  1 œ 4
                   ? #           œ                                                œ   œ
                                 J

                  8      1 œ  0      4 œ    œ  œ #  3  œ  œ  œ   œ  œ  œ #  œ  œ         œ  œ  œ #  œ  œ
                   ? #        œ     œ                  œ      œ                 œ   œ                  œ




                                                                                            2
                  12                     œ  œ  œ #  œ  œ   œ     œ  œ  œ #  œ  œ         œ  œ  œ #  œ  œ
                   ? # . œ      œ   œ                  œ      œ                 œ   œ                  œ
                                J


                  16     2                           4          2  1  4     0                 œ  œ     œ
                                          0
                                       4
                                                           4
                                                                         1
                               4
                   ? #   œ     œ      œ  œ  œ  œ 1  œ 2  œ  œ 1  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ       œ
                                                                                 cresc.
                                      p
                                                                                           1
                                                    2
                  20     œ   œ  œ   œ         œ  1 œ #  œ  œ  œ  4  œ 2  œ # 1 œ  œ  0  œ  œ #  œ  œ  œ  œ  œ  œ
                                                                         1
                   ? #           œ      œ  œ                œ                œ
                                 3 o                              3 o
                         œ    œ  œ                 œ     . œ  œ    . œ     3 o  œ     œ
                  24                œ    0     œ                          œ              œ  œ   œ  œ
                   ? #                   œ                                J                            œ

                                               f
                                                      œ     œ
                  28         œ  œ         . œ    œ             œ  œ  œ   œ          œ   œ
                   ? #   œ          œ            J                          œ   œ          œ    ˙







          96 ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 11
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102