Page 151 - ÇOK SESLİ KORO 11
P. 151
3. ÜNİTE
DERECELİ PUANLAMA ÖLÇEĞİ
Adı ve Soyadı :
Sınıfı :
Numarası :
YÖNERGE : Bu form, öğrencinizin “Eser Uygulamaları” ünitesindeki öğrenme becerilerini ölçmeniz ama-
cıyla hazırlanmıştır. Öğrencinizin belirtilen ölçütleri öğrenme düzeyini en doğru yansıtan seçeneğin altına (a)
işareti koyunuz.
DERECELER
Sıra No DEĞERLENDİRİLECEK TUTUM VE DAVRANIŞLAR Çok İyi İyi Orta Kabul Zayıf
Edilebilir
5 4 3 2 1
1 Eserin türünü inceler ve bestecisini araştırır.
Şarkı söylemeye başlamadan önce bedensel
2
rahatlama egzersizleri yapar.
3 Konser sırasında şef ile uyumlu olmaya dikkat eder.
Seslendireceği eserin makamını, tonunu ve zaman
4
belirtecini bulur.
Seslendireceği eserde yer alan partilerin ses
5
alanlarını ayırt eder.
Seslendireceği eserin tüm partisyonlarındaki
6
ezgisel ve armonik yapıyı ayırt eder.
Seslendireceği eserin müzikal dinamiklerine uygun
7
olarak solfejini yapar.
Eserleri seslendirirken yansıtılmak istenen ifadeleri
8
ve müzikal dinamikleri doğru uygular.
Eseri forte, piyano, crescendo vb. müzikal
9
dinamiklere uygun olarak sahnede seslendirir.
Konser sırasında sahneye giriş ve sahneden ayrılış
10
biçimlerine dikkat eder.
Not: Bu ölçekten alabileceğiniz en yüksek puan 50, en düşük puan 10’dur.
Bu puanı, 5’lik not sistemine aşağıdaki şekilde çevirebilirsiniz.
Örneğin bu ölçekten 40 puan almış olduğunuzu varsayalım;
50 40
100 X
X=100x40=4000:50=80 puandır. 80 puanın 5’lik sistemdeki karşılığı 4’tür. Bu çalışmada başarılı sayılmanız için 60
veya daha fazla puan almanız gerekmektedir.
150 ESER UYGULAMALARI